۲۳ تن چوب بدون مجوز حمل در شهرستان عنبرآباد کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کشف یک دستگاه کامیون حاوی ۲۳ تن چوب بدون مجوز حمل در پی گشت زنی نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان عنبرآباد خبر داد.

او با بیان اینکه این محموله از شهرستان رودبارجنوب وارد این شهرستان شده است تصریح کرد: محموله بارگیری شده، توسط نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان عنبرآباد توقیف شد.

سرهنگ اميرافضلي ادامه داد: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان کفت: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که‌ بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

سرهنگ امیرافضلی عنوان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و … را با شماره تماس ۱۳۹ و ۱۵٠۴ کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74824
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.