از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان


اعلام اسامی ۱۲ شهید افغانستانی انفجار تروریستی کرمان

اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان اعلام کرد ۱۲ تن از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از اتباع افغانستان هستند.

به گزارش «کرمان نو» به نقل از خبرگزاری تسنیم، میثم مهدی‌پور معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: پیکر ۱۲ شهید افغانستانی در میان شهدا حادثه تروریستی گلزارشهدای کرمان بوده است که برای زیارت رهسپار گلزار شهدای کرمان شده بودند.

او با بیان اینکه مردم مسلمان افغانستان هم در سوریه و عراق و هم امروز در افغانستان، در صف مبارزه با داعش هستند، گفت: داعش طبق اسناد رسمی و متعدد، ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیست‌ها است و برای هدف قراردادن ملت‌های مسلمان مخالف این رژیم منحوس تربیت و رشد یافته است.

با توجه به اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان ۱۲ تن از شهدای دیروز کرمان از اتباع افغانستانی که اسامی آنها به شرح ذیل است:

1_ رضا نورزهی

2_ محمد قاسم احمدی

3_ مریم تاجیک

4_ محمد متین احمدی

5_ محمدتاجیک هند

6_ نازنین فاطمه عزیزی

7_ زهرا فیضی

8_ نظیفه غفوری

9_ نعمت الله آچکزهی

10_ لطیفه آچکزهی

11_ معصومه آچکزهی

12_راز گل علیزهی

ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه و در ‌۱۵:۱۷ دقیقه بعد از ظهر ۱۳دی ماه سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ۲ انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد که حادثه اول در ورودی گلزار شهدای کرمان و حادثه دوم در ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ اتفاق افتاد است که در این حادثه تعداد زیادی از هموطنان مصدوم و شهید شدند. داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.