گزارشی از سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد به جیرفت و بی خبری مسئولان / کسی از آمدن محمود خبر ندارد

رضا عباذی زاده-
در روزهای گذشته خبر سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد، ریس دولت های نهم و دهم، به شهرستان جیرفت در رسانه های مختلف منتشر شده است. سفری که هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است.
احمدی نژاد به جیرفت می آید
احمدی نژاد به جیرفت می آید. این خبر در سایت های مختلف محلی و کشوری در دو روز گذشته منتشر شد. اگرچه تاکنون هیچ مقام رسمی این خبر را تاببد نکرده اما با توجه به سفرهای گاه و بیگاه احمدی نژاد به شهرستان های مختلف در یک سال گذشته، احتمال این سفر وجود دارد. آنطور که در خبرها آمده، احمدی نژاد برای حضور در مراسم یادواره شهدا به جیرفت می آید. سایت شهدای ایران در این ارتباط نوشت: «جلسات هماهنگی این سفر با حضور تعدادی از پیشکسوتان،جوانان ، طیف های گسترده ای از مردم ، فرمانداران و روسای ادارات دولت های نهم و دهم در شهرستان جیرفت برگزار گردیده است». سایت محلی دقیانوس ما هم از قول یک منبع آگاه نوشت که مقدمات و تمهیدات برگزاری این دیدار با رئیس دولت سابق کشورمان انجام شده است و این سفر که با دعوت تعداد زیادی از خانواده شهدا و بسیجیان جنوب استان کرمان صورت می گیرد رویکردی فرهنگی ، مذهبی دارد و به هیچ وجه جنبه سیاسی نداشته و نخواهد داشت .این منبع آگاه همچنین مدعی شده دکتر احمدی نژاد به دلیل ارادت ویژه ای که به مردم جنوب کرمان داشته اند برنامه یاد شده را تقبل نموده و به احتمال زیاد این سفر قریب الوقوع در اردیبهشت ماه سال جاری و در قالب برگزاری یادواره شهدا صورت می پذیرد که محل برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
سفر به جیرفت در ادامه سفرهای استانی
در حالی شنیده می شود احمدی نژاد اردیبهشت ماه به جیرفت می آید که وی پیش از این هم به دیگر نقاط ایران سفر کرده بود.
اگر سری به سایت رییس دولت های نهم و دهم با عنوان «پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد» به آدرس http://www.ahmadinejad.ir بزنید، گزارش های این سفرها را خواهید دید. آخرین سفر او به شهرستان آمل بود که در فروردین ماه ۹۵ انجام شد. این سفر احمدی نژاد از پر سروصدا ترین سفرهای درون کشوری وی بود. سایت های هوادار احمدی نژاد، استقبال مردم شهرستان آمل از رییس دولت های نهم و دهم را پرشور خواندند. از دیگر سفرهای پر سروصدای احمدی نژاد می توان به سفر وی به اهواز اشاره کرد. این سفر در روزهای آغازین سال جاری صورت گرفته بود.
شایان ذکر است بیشتر سفرهای استانی احمدی نژاد پس از پایان ریاست جمهوری اش، در قالب حضور در مراسم هایی همچون یادواره شهدا بوده و دلیل سفر وی به جیرفت در اردیبهشت ماه جاری هم حضور در مراسم یادواره شهدای جیرفت عنوان شده است.
سفر رییس جمهور فعلی و سابق در یک ماه
در حالی منابع آگاه از سفر قریب الوقوع احمدی نژاد به جیرفت در اردیبهشت ماه خبر می دهند که هفته گذشته معاون استاندار کرمان از سفر حسن روحانی، رییس جمهور فعلی کشورمان، در اردیبهشت ماه به کرمان خبر داده بود. سفر رییس جمهور فعلی و سابق کشورمان در یک ماه به یک استان می تواند قابل توجه باشد.
فرماندار جیرفت: در ارتباط با یادواره شهدا و سفر احمدی نژاد تاکنون اشاره ای نشده است
فرماندار جیرفت در ارتباط با سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد به این شهرستان، به روزنامه «پیام ما» گفت: ما فقط در فضای مجازی خبر سفر ایشان را شنیدیم اما با توجه به اینکه مستنداتی وجود ندارد، نمی توان به این خبر فعلا اعتنا کرد. احمد امینی روش در واکنش به اینکه گفته شده احمدی نژاد برای حضور در مراسم یادواره شهدا به جیرفت خواهد آمد، اظهار داشت: تاکنون درخواستی به ما داده نشده است و فقط در فضای مجازی این خبر را شنیدیم.
وی افزود: حتی دست اندرکاران یادواره شهدا هم تا این لحظه نه در ارتباط با یادواره و نه در رابطه با سفر ایشان اشاره ای نکرده اند.
چرا که اگر قرار باشد یادواره شهدا برگزار شود، جلسه مقدماتی برگزار خواهد شد.
برای برگزاری این مراسم باید موارد قانونی
رعایت شود
فرماندار جیرفت تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم یادواره شهدا، عمومی است و مردم حضور پیدا می کنند، درخواست های لازم باید داده شود و روند قانونی طی و موارد قانونی رعایت شود. امینی روش در پاسخ به این سوال که اگر سفر احمدی نژاد به جیرفت انجام شود، نگران حاشیه ها نیستید، اظهار داشت: اگر ایشان سفر کند، اتفاقی نخواهد افتاد. همه ما باید تلاش کنیم به همه تفکرها احترام بگذاریم و مطمئن باشید مردم هم به همین اصل معتقدند.
اگر روحانی و احمدی نژاد همزمان بیایند
پیش روحانی می روم
وی همچنین در واکنش به این که احتمال دارد حسن روحانی رییس جمهور فعلی کشورمان هم در همین ماه به استان کرمان سفر کند، عنوان کرد: اگر این دو سفر همزمان صورت گیرد، ما پیش آقای روحانی خواهیم رفت.
مدیرکل سیاسی استانداری: تاکنون درخواستی برای برگزاری مراسمی با حضور احمدی نژاد نشده است
مدیرکل سیاسی استانداری کرمان هم در رابطه با سفر احتمالی محمود احمدی نژاد به شهرستان جیرفت به روزنامه «پیام ما» گفت: ما هم این خبر را در حد شایعه شنیده ایم. علیار اسکندری نسب افزود: تاکنون درخواستی برای برگزاری مراسمی با حضور آقای احمدی نژاد نشده است. وی تصریح کرد: برای برگزاری چنین مراسم هایی باید تمهیدات خاص اندیشیده شود. شایان ذکر است در میانه صحبت با آقای اسکندری نسب بودیم که تماس قطع شد و وی دیگر پاسخ تماس «پیام ما» را نداد. همچنین حمید ذکااسدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان هم با اعلام اینکه جلسه دارد، با «پیام ما» صحبت نکرد.

صندوق رای؛ بهترین پاسخ به حضور احمدی نژاد
محمدرضا فرح بخش- فعال سیاسی

احمدی نژاد و حضورش در انتخابات بحثی است که در ماه های اخیر در میان تحلیلگران گل کرده. از رد صلاحیت او گفته می شود تا استقبال های مردمی. با همه این اوصاف عده ای معتقدند تنها فردی که از جریان اصولگرایی یارای رقابت با جریان اصلاح طلبی و اعتدالی را دارد احمدی نژاد است. بخشی از این موضوع نهفته در شخصیت فردی احمدی نژاد است. وعده یارانه دویست و پنجاه هزار تومانی وعده ای بود بود که کسی به جز احمدی نژاد نمی توانست آن را دهد. حضور مصمم او برای انتخابات از وعده اش در شلمچه شروع و با سفرش به آمل گل کرد. طرفدارانش با انتشار تصاویر استقبال مردمی در شبکه های مجازی سعی در تبلیغ پایگاه مردمی وی داشتند و از امار ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰خبر دادند. البته عده ای هم با محاسبات، ظرفیت مصلی آمل را بین دو تا چهار هزار نفر تخمین زدند. احمدی نژاد با برنامه شروع کرده است و مقصد های سفرهایش بیشتر بر مبنای درصد آرایش در انتخابات های گذشته است. از خراسان جنوبی گرفته تا سفر در پیش وی در یادواره شهدا در جنوب کرمان. احمدی نژاد قصد دارد با استقبال هایی که از او در سفرهایش می شود، پایگاه اجتماعی خود را به رخ منتقدین بکشد.
البته در طرف دیگر عده ای احمدی نژاد را پدیده می دانند و از حضور او واهمه دارند .چرا که عملکرد دولت او را پر از انتقاد می دانند. به طوری که عملکرد دولت او پس از گذشت سه سال هنوز سوژه برخی رسانه هاست. اما علی رغم همه این مسائل شاید بهترین راه حل برای احمدی نژاد فرصت حضورش در انتخابات است. مردم با رای هایشان همانگونه که به جریان تندرو در مجلس نه گفتند، در انتخابات ریاست جمهوری هم اگر فردی را نپذیرند به او رای نخواهند داد. تا انتخابات ریاست جمهوری هرگونه پیش بینی دشوار است، اما احمدی نژاد امروز واقعیتی است که اگر قرار به نپذیرفتنش است راهش از صندوق رای و رقابت میگذرد و صندوق رای بهترین پاسخ به حضور احمدی نژاد خواهد بود.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=119

نظرات بسته شده است.