استاندار کرمان در همایش ملی خرما؛


 در خرما و پسته عزم لازم برای اصلاح مصرف آب شکل نگرفته

استاندار کرمان، در همایش روز ملی خرما با بیان اینکه کرمان سه محصول استراتژیک کشاورزی دارد که مشکلات آنها باید حل شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی است که باید ساماندهی شود تا هم مصرف کاهش یابد و هم کیفیت محصولات بالا برود، اما متأسفانه در خرما و پسته عزم لازم برای اصلاح مصرف آب شکل نگرفته است.

به گزارش کرمان‌نو، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه یک میلیون نفر در استان کرمان درگیر محصول خرما هستند و باید مشکل آب را حل کنیم، تصریح کرد: در ناترازی برق نیز مشکلات و کمبودهایی داریم که جبران‌شدنی نیست و باید از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی استفاده کرد. فداکار خاطرنشان کرد: برای تعرفه‌بندی محصولات نیز باید خودمان کارکرده و آن را تثبیت کنیم تا اجازه تصمیمات یک‌شبه صادر نشود.

 فعالان اقتصادی کشور، در ادامه این همایش بر تشکیل یک تشکل برای استان‌های خرماخیز تأکید کردند. این افراد معتقدند اگر این تشکل و هماهنگی شکل گیرد، می‌توان در برابر دولت مطالبه‌گری بیشتری داشت و حق خود را گرفت. مسعود خوانساری، یکی از این فعالان اقتصادی با بیان اینکه درگذشته مسائل بسیاری مطرح شده اما گوش شنوایی نبوده، گفت: حضور وزیر در این نشست انتظار به حقی بوده است.

او ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف، تحریم‌ها و نبودن بازارهای خارجی را از مشکلات فعالان اقتصادی دانست و ادامه داد: خرما باواسطه به بازارهای جهانی می‌رسد، به زنجیره جهانی متصل نیست و به همین دلیل قیمت محصول افزایش پیدا نمی‌کند و امیدواریم دولت برای ارتباط با جهان و رفع مشکلات اقتصادی اقدامات مناسبی انجام دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.