مدیرکل اوقاف با اشاره به مشکلات برخی اراضی وقفی خارج از محدوده مطرح کرد؛


بخشی از اراضی وقفی به محدوده شهر اضافه می‌شود

جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در بحث وقف ما نیاز به کمک همگانی داریم یکی از نیازهای جدی در بحث وقف، وقف در امور درمانی است که استان نیاز زیادی به وقف در این حوزه دارد.

جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز سه‌شنبه ۳ مهرماه در خانه مطبوعات استان برگزار شد با بیان اهمیت موضوع وقف و نیاز جدی استان در بخش درمان گفت: در بحث وقف ما نیاز به کمک همگانی داریم یکی از نیازهای جدی در بحث وقف، وقف در امور درمانی است که استان نیاز زیادی به وقف در این حوزه دارد.
او ادامه داد: ما با توجه به هم‌جواری به استان سیستان و بلوچستان نیاز زیادی به مراکز درمانی داریم بنابراین نیاز است که در این زمینه همه را دعوت کنیم.
جلالی با بیان اینکه ما تعداد زیادی مستأجر داریم گفت: در این مدت تعیین تکلیف اراضی وقفی انجام شده که بخشی از این اراضی خارج محدوده و بخشی در محدوده هستند و قرار شد بخشی از اراضی که خارج از محدوده هستند با کمک دوستان این بخش‌ها وارد محدوده شهری شود و مشکلی را هم از مسکن عده‌ای حل می‌کند.
تعداد زیادی از مستأجران را داریم که این موضع هم در بحث وقف نیازمند توجه ویژه است.
جلالی با بیان اینکه وقف شرایط خوبی در استان کرمان دارد گفت: امسال هفته وقف با هفته دفاع مقدس تداخل پیدا کرد که برخی از برنامه‌ها در هفته وقف ۱۶ عنوان طرح نامه که بیش از ۵۰۰ برنامه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، افتتاح و… بوده است.
او با بیان اهمیت تثبیت مالکیت گفت: در بحث تثبیت مالکیت موقوفات، حدود ۸۰ درصد در کرمان انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122106
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.