کسری ۲۳۰ میلیون‌لیتری گازوئیل برای واحدهای تولیدی و صنعتی؛


وعده حسن‌پور برای تأمین گازوئیل واحدهای صنعتی استان

بی‌برقی چالش جدی واحدهای صنعتی استان کرمان است. موضوعی که در بازدید برخی نمایندگان مجلس از شهرک صنعتی در کرمان بارها مطرح شد.

به گزارش کرمان‌نو، خسارت سنگینی که قطعی برق به صنعت استان زده را مدیرکل صمت ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. امروز اما مسئله نوع دیگری از انرژی است. واحدهای صنعتی دنبال سوخت گازوئیل برای دیزل‌ژنراتورهای بودند که طبق توضیحات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، طبق سهمیه میزان کافی به استان اختصاص پیدا نمی‌کند.

در این بازدید حسن‌پور نماینده کرمان و راور وعده داد که به هر میزان که واحدها گازوئیل بخواهند، از پایتخت تأمین خواهد کرد.

در تابستان گذشته قطعی برق واحدهای تولیدی استان کرمان به ۲ روز در هفته رسید. روزهایی که پیاپی نبوده و همین میزان قطع دو بار در هفته منجر به خسارت به واحدهای تولیدی شده است.

مهدی ایران‌زاده، مدیرعامل شرکت آریان خودرو خاورمیانه یکی از واحدهای تولیدی اذعان دارد که امسال با ۲ روز تعطیلی و دو بار خاموشی در هفته کارخانه دچار چالش بزرگی شده و نه صرفاً تولید بلکه معاش کارگران به جهت کاهش ساعت کار دچار مشکل شده است.

مهدی حسینی‌نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص مشکلات تأمین سوخت گازوئیل برای دیزل‌ژنراتورها، به نمایندگان توضیح داد: وزارت نفت استان‌ها را سهمیه‌بندی کرده و سهم گازوئیل واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی استان را ۶۷۰ میلیون لیتر در نظر گرفتند، درحالی‌که نیاز ما ۹۰۰ میلیون لیتر است. حسن‌پور نماینده کرمان و راور در این بازدید وعده داد که سوخت گازوئیل موردنیاز واحدهای صنعتی را تأمین کند. او در ادامه سخنانش تأکید کرد: هر میزان گازوئیل برای شهرک‌ها می‌خواهید من از تهران می‌گیرم. در این بازدید از شرکت ثمین، سازه‌های سنگی، قطعات آریان خودرو و گام توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ و… بازدید شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122597
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.