در نشست خبری پیرامون نمایش «منش چینی»؛


کمدی بلاهت‌آمیز «منش چینی» تناقض‌ها را روایت می‌کند

 محمد ترابی‌نژاد کارگردان نمایش «منش چینی» گفت: بلاهت کاراکترها در نمایش باعث چالش در این اجرا شده است. همچنین وجود تناقض در اصل متن باعث خنده و کمدی بودن این نمایش می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، شامگاه ۲۹ مهر نشست خبری پیرامون نمایش «منش چینی» با حضور اصحاب رسانه و کارگردان و بازیگران نمایش برگزار شد.

(روایت، اصل اساسی این اجراست) دیالوگ ماندگار نمایش «منش چینی» است. نمایشی که تجربه‌های زندگی در رفتار و حرکات تک‌تک بازیگران این اجرا وجود داشت.

محمد ترابی‌نژاد کارگردان نمایش «منش چینی» درباره ایده این نمایش گفت: این کار به نویسندگی امیرحمزه حیدری است که این نمایش را با دوستان در جشنواره تئاتر دانشگاهی دیدیم و تصمیم گرفتیم این کار را اجرا بریم.

ترابی‌نژاد درباره مدت‌زمان تمرین این نمایش عنوان کرد: متن‌خوانی این نمایش را از فروردین شروع کردیم؛ اما اواسط مرداد تمرینات جدی شروع شد.

کارگردان نمایش «منش چینی» گفت: منش چینی یک داستان کمدی است که به یک چیز وحشتناک تبدیل می‌شود و در تئاتر به آن گروتسک می‌گویند جذاب بود برایم و دوست داشتم این تجربه را داشته باشم.

ترابی‌نژاد افزود: برای اجرا به دنبال ایده‌هایی بودیم که از سمت بازیگران می‌آمد که این ایده‌ها در خلال کار ایجاد شد.

او کمدی بودن این نمایش را تناقض موجود در متن عنوان کرد و گفت: وقتی یک تناقض بین روابط آدم‌ها صورت می‌گیرد آن تناقض باعث خنده می‌شود. در واقع ما آنها را از بیرون می‌بینیم و رفتار آن‌ها به نظر منطقی نمی‌آید و باعث خنده می‌شود و این تناقض در اصل متن است.

ترابی‌نژاد ادامه داد: بلاهت این کاراکترها باعث چالش در این اجرا شده است.

کارگردان این نمایش هزینه بلیت این نمایش را ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بنا به دلایل شخصی دوست نداشتم بلیت این نمایش بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد که با دوستان مطرح کردم و آن‌ها استقبال کردند.

دامغانی بازیگر «منش چینی» درباره اسپانسر و هزینه سالن اجرا گفت: باشگاه فست‌فیت اسپانسر کار ما شدند و هزینه سالن نیز بر اساس پول بلیتی که تهیه می‌شود گرفته می‌شود.

کارگردان در پایان افزود: این اجرا منطقه خاصی در نظر ندارد همچنین مطابق متن اجرا شده است. دیالوگ اضافه و حذف شده اما موقعیتی حذف نشده است.

نمایش «منش چینی» کاری از گروه تئاتر اطاق خاکستری به کارگردانی محمد ترابی‌نژاد از ۲۹ مهر ساعت ۲۰:۱۵ در پلاتو همایون صنعتی به روی صحنه رفت.

«منش چینی» به کارگردانی محمد ترابی‌نژاد و به نویسندگی امیرحمزه حیدری یک تراژدی غیرقابل‌تحمل، پیچیده در قالبی کمدی است که شما را به خنده وامی‌دارد، اما عمیقاً به فکر فرو می‌برد.

“تئاتر «منش چینی» از ۲۹ مهر تا ۱۲ آبان ۱۴۰۳ به مدت یک ساعت اجرا می‌شود.

این داستان مایک، لئو و دنی است؛ سه دوست صمیمی که سال‌هاست کنار هم زندگی می‌کنند. مایک کسی را شبیه لئو می‌بیند و همین اتفاق آغازگر ماجرایی تازه و عجیب برای این سه دوست می‌شود.

محمدکاظم دامغانی، محمد ترابی‌نژاد، رضا خسروی بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار: زهرا یوسفی‌اصل – مسئول امور مالی، گیشه: نعیمه طاهری – مدیر صحنه: نعیما فرامرزپور – اتاق فرمان: علیرضا زارعی – طراح صحنه: رضا خسروی – طراح پوستر، طراح بروشور: محمدکاظم دامغانی – تبلیغات، فضای مجازی: ملیکا میرزائی – تصویربردار: مهدی ملکی – تدوین، موشن‌گرافیک: محمد ترابی‌نژاد – عکاس: سجاد اشجعی، امیرحسین توکلی – میکس، مسترینگ: رضا شریفی‌راد

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت به سایت تیوال یا محل اجرا مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123485
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.