برگزاری بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در استان کرمان

محمدرضا علیزاده گفته جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور سالیانه در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود که امسال استان کرمان میزبان این جشنواره است.
وی برگزاری این جشنواره در استان کرمان را فرصت مناسبی در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان دانست و گفت که برگزاری این نوع جشنواره‌های ملی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در تعالی و ارتقای سطح فرهنگی و هنری استان نیز موثر است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در این جشنواره‌ها انتقال تجربیات و تبادل افکار صورت می‌گیرد افزود که در این جشنواره اساتید و هنرمندان برجسته‌ای از کشور حضور دارند که برای جوانان هنرمند بسیار با اهمیت است و کارهای آنها نیز دیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور در کرمان فرصتی برای شکوفایی استعدادهای جوانان هنرمند استان دارد و ظرفیت بسیار خوبی است خاطر‌‌نشان کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون سه برنامه فرهنگی هنری و مذهبی ملی در استان برگزار شده که نشان از جایگاه استان کرمان دارد.
علیزاده با بیان اینکه استان کرمان هنرمندان شاخصی دارد که در سطح کشور مطرح هستند گفته در حوزه هنرهای تجسمی جایگاه استان کرمان ویژه است و حدود 660 نفر از هنرمندان استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود 7 نگارخانه فعال در استان کرمان وجود دارد که 5 باب از آنها در شهر کرمان و 2 باب در شهرستان‌های زرند و رفسنجان است افزود که 118 آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های مختلف هنری در استان کرمان فعالیت می‌کنند و تعدادی از دانشگاه‌های استان کار آموزش هنر را در برنامه آموزشی خود دارند.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از علی قهاری، سید‌علی‌اکبر صنعتی، حمید شانس، هژبر ابراهیمی و مرحوم محمد امام به عنوان اساتید برجسته هنرهای تجسمی استان نام برد و تصریح کرد که موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان از نظر گنجینه از موزه‌های بزرگ و برتر کشور است که بالغ بر دو هزار و 500 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در آن نگهداری می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور بیستم تا بیست و سوم شهریور‌ در کرمان برگزار می‌شود گفته براساس جلساتی که در تهران و کرمان برگزار شده است امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی باشیم و برای این میزبانی برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است.
علیزاده با اشاره به اینکه از صبح روز 20 شهریورماه جاری پذیرش از مهمانان جشنواره در کرمان انجام می شود افزود که عصر همان روز حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا انجام می‌شود و بعد از آن آئین افتتاحیه جشنواره در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در ایام برگزاری جشنواره رونمایی از فیلم استاد مرحوم محمد امام که از نقاشان برجسته و هنرهای تجسمی استان کرمان بودند که اخیرا مرحوم شدند، انجام می‌شود اظهار‌‌ داشت که در محل هنرستان هنرهای زیبا کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بازدید از اماکن تاریخی استان و بازدید از تعدادی از نگارخانه‌های شهر کرمان را از برنامه‌های جانبی جشنواره در کرمان عنوان کرد و گفت که به منظور تعامل بیشتر هنرمندان این حوزه جلسات هم‌اندیشی پیش‌بینی شده که در طول برگزاری جشنواره برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در جشنواره بیست و چهارم از تعدادی از هنرمندان به نام استان کرمان در حوزه هنرهای تجسمی تجلیل می‌شود تصریح کرد که آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور در باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان در 23 شهریورماه جاری از ساعت 20 با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14009
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.