دور تازه نبرد پورابراهیمی با ربیعی| وزیر کار نمایندگان مجلس را قانع کرد

نبرد محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسین اقتصادی مجلس با علی ربیعی، وزیر کار تمام شدنی نیست.

او که روز گذشته وزیر کار را برای سوالش در خصوص شفافیت مالی شرکت های تابعه این وزارتخانه به مجلس فراخوانده بود، از فرصت ایجاد شده استفاده کرد و از صحن علنی مجلس به انتقاد از وزیر نه چندان محبوب دولت دوازدهم پرداخت.

پورابراهیمی که در زمان رای اعتماد مدعی شده بود ربیعی با لابی گری توانسته وزیر شود و این اظهارات او موجب شد وزیر کار از وی شکایت کند، امروز در صحن علنی مجلس به این ماجرا اشاره کرد و گفت که

امروز از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به من خبر داده اند که از وزارت رفاه علیه بنده شکایتی شده است و این شکایت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است این هم نمونه جدیدی است که جای شاکی و متهم در نظام جمهوری اسلامی عوض می شود ما می گوییم وزارت رفاه وضعیت تاسف باری دارد اما آقایان می روند و از بنده شکایت می کنند.

سوال چه بود؟

سوال پورابراهیمی از وزیر کار درخصوص شفافیت نداشتن شرکت های تابع این وزارتخانه بود. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که

 موضوع سوال بنده به اجرای قانون در سال 93 که در مجلس به تصویب رسید برمی گردد این قانون در رابطه با افشای اطلاعات اقتصادی شرکت ها بود که شرکتها و بنگاههای اقتصادی برای شفافیت و جلوگیری از فساد اقتصادی باید صورتهای مالیشان نزد سازمان بورس و اوراق بهادار فاش کنند.طبق آماری که یک ماه قبل از سازمان بورس گرفته ایم از مجموع شرکتهایی که باید اطلاعات اقتصادی شان را افشا می کردند فقط 27 شرکت این کار را انجام داده اند و عمده این شرکت ها که اطلاعاتشان را افشا نکرده اند زیرمجموعه وزارت کار هستند که این جای تاسف دارد. صندوق بازنشستگی، بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان، بازنشستگی فولاد، بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، صندوق تامین اجتماعی، جزو 6 مجموعه زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند که در حال حاضر 187 شرکت فقط زیرنظر صندوق بازنشستگی کشوری هستند که ما اطلاعات ریز انها را نداریم.

در این میان ربیعی هم پاسخ داد که

از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تاکنون پنج بار در مجلس پاسخگو بوده ام و همواره از این موضوع خرسندم که می توانم درباره شفافیت و مبارزه با فساد عملکرد خودم را ارائه دهم. یکی از برنامه هایم معطوف به اصلاح صندوق و گردش اطلاعات و پاسخگویی به افکار عمومی و شریک کردن ذینفعان بوده است. پرسش نماینده کرمان درباره شفافیت هلدینگ های صندوق های بازنشستگی موضوعیت ندارد، همواره پیشرو در شفافیت به قانون بوده ام.

پیروزی ربیعی

در جلسه روز گذشته ربیعی توانست مچ پورابراهیمی را بخواباند. پس از اظهارات پورابراهیمی و توضیحات وزیر کار، نمایندگان با ۸۷ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر اعلام کردند از پاسخ وزیر قانع شدند. با این حال نماینده اصولگرای مردم کرمان در مجلس قصد شکست خوردن در نبرد با وزیر کار را ندارد. او گفته

بنده در روز رای اعتماد می خواستم مسایلی را در مورد وزارت تعاون و مجموعه بزرگ اقتصادی که در این وزارت است مطرح کنم که لابی های سنگین این وزارتخانه اجازه نداده اند صحبت کنم اما امروز بخشی از درد و دل نمایندگان را مطرح می کنم و سوال های ما از اقای ربیعی تازه شروع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.