فاراتون؛ مدلی تازه از رویدادهای استارتاپی
این رویداد با شعار ‘فراتر از یک ماراتون استارتاپی’ در سه هفته از ۱۹ بهمن ماه ۹۶ آغاز شده و اختتامیهٔ آن ۱۱ اسفندماه خواهد بود.
رویداد فاراتون از سه آخر هفته تشکیل شده است. در این سه آخر هفته، شرکتکنندگان فرصت دارند با فراغ خاطر در کنار آگاهی از مشکلات و چالشها، با محتوای دورهها آشنا شده و شبکهسازی و تیمسازی و تولید محصول و بازآشنایی با مفاهیم را انجام دهند.
در این راستا، فاراتون در سه گام و طبق تقویم زیر شکل گرفته است.
گام اول ۱۹ و ۲۰ بهمن (در اتاق بازرگانی کرمان): ارایه هشت پنل تخصصی و طرح مشکلات و نیاز های جامعه در حوزههای گردشگری، صنایع دستی و فرش، کشاورزی، خدمات و آی تی، علوم پزشکی و سلامت، خدمات شهری، فین تک و صنعت و معدن. و ۲۱ بهمنماه، ایده پردازی و تیم سازی در محل دانشگاه آزاد اسلامی کرمان.
گام دوم ۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن (در محل برج اول؛ بزرگترین برج تجاری، تفریحی و اداری کرمان): برگزاری کارگاههای آموزشی و تیمسازی قطعی
• کارگاه استراتژی ورود به بازار
• کارگاه تیمسازی
• کارگاه دیجیتالمارکتینگ
• کارگاه شخصیتشناسی
• کارگاه مدیریت محصول
• کارگاه UI/UX
• کارگاه ارایه موفق
• کارگاه مدل کسبوکار
• کارگاه برندینگ
گام سوم ۱۰ و ۱۱ اسفند (در دانشگاه تحصیلات صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان): فینال و اختتامیه.
تیم های فاراتون بین گام دوم و اختتامیه دو هفته زمان داشتند تا ایده خود را پخته تر کنند و MVP خود را تولید کنند. در این دو هفته در کنار دریافت راهنمایی از مربیان و منتورهای همراه تیمها، از مدرسان و منتورهایی که طی هفته دوم دورهها و کلاسها را نیز برگزار کرده بودند نیز به صورت مجازی بهره بردهاند. اکنون تنها چند روز تا رسیدن به گام سوم و اختتامیه باقی مانده است. تیمها در روز ۱۰ اسفندماه ارایههای نهایی خود را برای روز اختتامیه (۱۱ اسفندماه) تحویل خواهند داد و در روز اختتامیه هر تیم فرصتی مشخص برای ارایه ایده و عملکرد خود خواهد داشت. کلیه تیمها در زمان مقرر شده با پرسشگری، نظارت و قضاوت کمیته داوران مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت نتایج و برندگان مشخص خواهند شد.
میتوانید فاراتون را از طریق وبسایت آن به آدرس farathon.ir و نام کاربری آن در شبکههای اجتماعی (@farathon_ir) پیگیر شوید.