دولت برای حل بحران کم آبی استان کرمان نگاهی ملی دارد

جهانگیر حبیبی در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان گفت: پیشینه استان کرمان در ارتباط با انجام جلسات و طرح های عملیاتی به قبل از تشکیل کمیته سازگاری با کم آبی بر می گردد و جا دارد از مهندس رزم حسینی استاندار سابق استان تشکر کنم چون فردی علاقه مند به ایران و کرمان و استانداری نمونه بود که توانست با همدلی همه مسئولین استان برای فائق آمدن بر مشکلات کم آبی کشور و استان راهی بیاندیشد.
حبیبی افزود: در جلسات مختلف کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصمیم بر این شد تا در هر کمیته استانی بنا به شرایط بومی آن استان، طرح ها و برنامه های لازم برای مواجه با کم آبی تهیه و در کارگروه ملی بررسی و تصویب شود که استان کرمان به عنوان دومین استان طرح همیاران آب را ارائه و با استقبال مواجه شده است.
آن طور که ایسنا نوشته وی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان یکی از مناطق دارای تنش آبی در کشور مطرح بوده و دولت برای حل بحران کم آبی استان نگاهی ملی دارد گفت: شرایط کشور و استان کرمان بگونه ای است که نیازمند اقدامات انقلابی و ضربتی برای مقابله با بحران آب است تا جلوی مهاجرت جمعیت، بحران های اجتماعی و سیاسی گرفته شود. برای مثال در رفسنجان سطح آب به 400 متر با کیفتی بسیار پایین رسیده است که آینده ای با مشکلات زیاد را متصور خواهد کرد.
معاون حفاظت شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه اضافه کرد: بهره گیری از روش های نوین آبیاری و رها کردن آبیاری قرقابی سنتی، رفتن به سمت کشت های جایگزین و مبارزه قانونی با بهره برداری بی رویه و غیرقانونی از آب می تواند به عنوان راهکارهایی برای مواجهه با بحران کم آبی در استان مطرح شود.
حبیبی گفت: خوشبختانه همدلی و هماهنگی که بین تمامی مسئولین استان و بخصوص مسئولین عالی وجود دارد زمینه را برای مقابله با کم آبی در استان فراهم کرده است و این قضیه در کشور بی نظیر است و مجموعه وزارت نیرو نیز در حوزه رفع موانع قانونی و نیز حمایت های ملی آمادگی دارد تا به استان کرمان کمک کند و طرح هایی نیز در این زمینه دارد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18457
1 نظر
  1. راا می گوید

    کولر ابی حذف کنید کمتر اب به فنا بره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.