اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به رفع مشکل دارو

محمدرضا پورابراهیمی در همایش بیمه سلامت افزود: با وجود افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و دارو، تمام تلاش ما بر حل مشکل تامین منابع دارویی کشور است.
آنطور که ایرنا نوشته وی با اشاره به برگزاری نشست شورای هماهنگی عالی اقتصادی قوا با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این جلسه با حضور سران قوا تشکیل می شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع برداشت منابع از صندوق توسعه ملی برای اقداماتی که حوزه ماموریت های صندوق توسعه ملی نیست در نشست عالی شورای هماهنگی مطرح شد زیرا نیازمند آن بود تصمیمی فراتر از قانون برای آن گرفته شود و بر اساس آن مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار بگیرد.

وی افزود: این مهم در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا بحث شد و مورد موافقت قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این مهم را تایید کردند لذا بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل حوزه دارو و درمان بیماران قرار گرفت.

پورابراهیمی تاکید کرد: حوزه سلامت هیچگاه تعطیل بردار نیست زیرا با جان انسان ها مرتبط است لذا ارکان نظام و حاکمیت مصمم است تا خدمات به نحو مطلوب به جامعه ارائه شود.

وی اظهار داشت: اقدامات بیمه سلامت در کشور و استان کرمان به دلیل مسیر حرکتی که برای این مهم فراهم شده بسیار امیدوار کننده است لذا باید این نوع خدمات رسانی تکمیل و استمرار پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره جمعیت بیش از سه میلیون نفری استان کرمان تصریح کرد: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر حدود 60 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد و از خدمات این نهاد با بودجه سالانه بیش از 600 میلیارد تومان استفاده می کنند.
وی بیان کرد: چهار پنجم تعهدات بیمه سلامت توسط اعتبارات دولتی و یک پنجم آن توسط مردم تامین می شود که این مهم نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران با همان نگاه و رویکردی که ادبیات انقلاب بر اساس آن شکل گرفته خدمت رسانی می کند.

پورابراهیمی، جمهوری اسلامی ایران را در بخش ارائه خدمات درمانی در منطقه و دنیا سرآمد و ممتاز دانست.

وی همچنین جنس صندوق های بیمه ای را هزینه و فایده عنوان و تصریح کرد: این بدان معنی است که این صندوق ها هزینه ای را دریافت می کنند و بر اساس آن فایده ای به جمعیت تحت پوشش خود می رسانند این در حالی است که در برخی بیمه های اجتماعی رویکرد متفاوت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در زمینه بیمه سلامت پیشگام است یعنی برای عمل به تعهداتش یارانه پرداخت می کند.
وی با تاکید بر اجرای برنامه های پژوهشی و غربالگری در زمینه پیشگیری از بیماری ها گفت: باید با جلوگیری از بیمار شدن مردم از بروز هزینه ها نیز جلوگیری کرد لذا در این صورت بیمه سلامت بهتر می تواند ارائه خدمات کند.

پورابراهیمی، پیشگیری از بیماری ها را بر درمان مقدم دانست و افزود: باید کانون های مرتبط با بیماری ها را شناسایی و از بروز بیماری ها پیشگیری کرد.

وی به همپوشانی بیمه ای به عنوان یکی از مشکلات بخش سلامت اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تکلیفی برعهده سازمان های بیمه ای است که بر اساس آن همه افراد باید از کد یونیک استفاده کنند تا همپوشانی از بین برود.

در استان کمبود دارو نداریم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20773
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.