مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب عنوان کرد؛


شناسایی یک مورد تبعه خارجی مبتلا به مالاریا در رودبار جنوب

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب از شناسایی یک مورد تبعه خارجی جدیدالورود مبتلا به مالاریا در راستای تحقق اهداف کمپین بیماریابی مالاریا خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب از شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان رودبار جنوب خبر داد که این بیماریابی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

او گفت: به‌محض شناسایی مورد مالاریا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور در محل زندگی بیمار، ضمن آموزش‌های لازم و نمونه گرفتن از اعضای خانواده بیمار، نحوه استفاده از پشه‌بند و مزایای استفاده از آن را آموزش دادند.

 باقری با اشاره به اهمیت و ضرورت همکاری دهیاران و شوراها در زمینه بیماریابی و پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌های واگیر، افزود: باتوجه‌به شناسایی یک مورد جدید مثبت مالاریا در شهرستان رودبار جنوب، از دهیاران، شوراها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به‌منظور شناسایی و اقدامات به‌موقع درمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار (وبا، مالاریا و سایر بیماری‌های واگیر) به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت جهت بررسی، اطلاع دهند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب بر لزوم رعایت هشدارها و نکات بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار تأکید کرد که باید توسط اطرافیان بیمار رعایت شوند.

او همچنین قرارگرفتن این شهرستان را در مسیر تردد گسترده عمومی به استان‌های مرزی یادآور شد که این مهم در شیوع بیماری مالاریا تأثیرگذار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111639
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.