پیشرفت طرح حفاظت و ایمن‌سازی شهر کرمان با اجرای 16 بند سنگی

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نظر به تجربه سیل های زمستان گذشته هم زمان با آغاز فصل پاییز و احتمال وقوع باران های سیل آسای در این فصل، پنج سیل بند به منظور حفاظت از این شهر در مقابل خطر احتمالی هر گونه سیلاب و طغیان رودخانه‌ها تکمیل شد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از روند پیشرفت طرح حفاظت و ایمن‌سازی شهر کرمان با اعلام این مطلب افزود: روند اجرای طرح ایمن سازی شهر کرمان در برابر سیلاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم تا قبل از فصل بارندگی، شاهد اتمام ساخت ۱۶ بند سنگی سیمانی حوضه بند مملکت باشیم.

به گفته آیت اللهی موسوی طرح سیل بند حوزه مملکت کرمان به منظور رفع تهدید این شهراز سیلاب‌های احتمالی به اجرا گذاشته شده و در حال حاضر پنج بند سنگی سیمانی آن به اتمام رسیده است.
وی با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای سیل بندها ادامه داد: طرحی که از قدیم در حوضه آبخیز بند مملکت وجود داشت، احیا و بازنگری شد و با نظر مشاور پروژه، ۷ بند سنگی سیمانی به ۱۶ مورد افزایش یافت که کار در حال اجراست.
آیت‌اللهی موسوی ابراز کرد: با توجه به پیشرفت کار و تلاش مجموعه پیمانکاران، امیدواریم تا قبل از فصل بارندگی تمام بندهای سنگی سیمانی به اتمام برسند تا تهدید شهر کرمان در زمان بارندگی به حداقل ممکن برسد.
براساس این گزارش ، آیت‌اللهی‌ موسوی همچنین از سیل بندهای بالادست رودخانه ” ده بالا” با ۳۰ هزار مترمکعب حجم مخزن و بند سنگی سیمانی روستای گینکان با کنترل ۲۴ هزار مترمکعب آب بازدید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35805
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.