در جلسه کارگروه استانی هماهنگی حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی مطرح شد:


شناسایی مدیران فضای مجازی در کرمان

صبح امروز 23 مهرماه نخستین جلسه کارگروه استانی هماهنگی “حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی” استان کرمان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تشکیل شد.

 “محمدرضا علیزاده” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه فضای مجازی را فضای پیچیده دانست و گفت: علی‌رغم همه ظرفیت‌های کشور در این زمینه اما به نحوه مناسبی متاسفانه نتوانسته ایم از این فضا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه‌های مختلف در فضای مجازی مطرح کرد: تفاهمنامه‌ای میان دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده که بر اساس این تفاهمنامه مسئولیت کارگروه فضای مجازی به ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها محول شده است لذا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، بعنوان رییس این کارگروه ها معرفی شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، زیرساخت، امنیت فضای مجازی و تولید محتوا  را از ارکان اصلی فضای مجازی برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم یک هماهنگی و انسجام لازم برای فضای مجازی در استان کرمان باشیم.

وی ایجاد طرح‌های موازی و نداشتن متولی مشخص را از خلاءهای فضای مجازی ذکر کرد و افزود: سند ارتقای سواد رسانه‌ای در راستای پر کردن خلاء فضای مجازی استان هم اکنون تدوین و توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد ضمن آنکه چند طرح دیگر در این راستا نیز توسط اداره کل امور خانواده و بانوان استانداری و امام جمعه کرمان در استان کلید خورده است.

سواد رسانه‌ای ما ناقص است

“محمدصادق بصیری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که سواد رسانه‌ای ما ناقص است و این نقص سواد از نداشتن سواد بدتر است، گفت: رسانه‌های دیجیتال یا فضای مجازی از اهمیت زیادی برخورده هستند اما نباید آن را رها کرد، ضمن آنکه موازی‌کاری‌ها در این راستا مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که کارگروه “حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی”  در گذشته دور باید تشکیل می‌شد، اظهار کرد: این کارگروه به منظور ایجاد هماهنگی و اجتناب از مـوازی و تـداخل ‏فعالیت‌ها تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اولویت‌های کاری این کارگروه عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم و جدی این کارگروه که باید در راس برنامه های قرار گیرد، تشکیل بانک شناسایی متولیان فضای مجازی در استان کرمان است.

عباس تقی‌زاده مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این جلسه با تاکید برآنکه باید این کارگروه به سمت و سویی سوق یابد که خروجی قابل لمسی داشته باشد، اظهار کرد: شاید شورای عالی فضای مجازی به میزان لازم موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی غیر متمرکز است لذا تولید محتوا در این فضا بسیار مهم است. در این فضا هر کاربری می‌تواند محتوا تولید کند و متاسفانه ما تولیدات محتوای به میزان لازم در این فضا نداریم، ضمن آنکه باید محتوای فرهنگی که بتواند خلاءها موجود در این فضا را بپوشاند، تولید کنیم.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی آموزش را پیشگام تولید محتوا دانست و بیان کرد: لازم است که مدیران فضای مجازی استان کرمان را شناسایی کنیم و متاسفانه مسئولان از اینکه در فضای مجازی چه می‌گذرد اطلاع کاملی ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36570
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.