نماینده مردم کرمان و راور اعلام کرد:


افتتاح فاز اول پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان نیمه دوم امسال

نماینده مردم کرمان و راور گفت: شش هزار میلیارد تومان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان در حال اجراست و نیمه دوم امسال فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

 به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در سمینار کارآفرینی به مباحث اقتصادی کشور از جمله شوک ارزی پرداخت و عنوان کرد: ایران بارها تجربه شوک ارزی را در دولت های مختلف داشته است، اما در شوک ارزی اخیر که سیاست های اشتباهی از سوی دولت انجام شد، باید دو مسئله صادرات بیشتر برای ایجاد منابع ارزی و مدیریت واردات را انجام می دادیم.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ قلم کالا از سال گذشته منع واردات گرفت که نیاز ضرور کشور نبودند، بخش زیادی از این کالاها به غیر از کالاهای غیرضرور، اقدامات لازم برای ایجاد واحدهای صنعتی به منظور تولید آنها شروع شده و یا در حال انجام است و این ظرفیت درونی ایجاد می کند.

پورابراهیمی افزود: در کرمان ظرفیت های فوق العاده بالاتری نسبت به دیگر استانها داریم، بخش هایی در آن فعال شده و بخشهایی اندک هستند اما اینها نافی ظرفیت در درون ما نیست.

وی بر استفاده شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از سرمایه گذاری ها و طرح های توسعه ای تاکید کرد و گفت: امروز شرکت ملی مس برنامه جامعی ارائه کرده که امیدوارکننده است و برنامه ریزی برای ۴۰۰ هزار تن مس کاتد به عنوان یکی از اولویتهای آن است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش شرکت ملی مس در نیمه اول امسال دو برابر شده است و این یک رکورد است و حرکت جدیدی را آغاز کرده اند.

 پورابراهیمی بیان کرد: شرکت های بزرگ در سامانه متمرکز اقلام کالاها و خدمات مورد نیاز خود را ارائه دهند، برنامه حمایت برای شرکت هایی که می توانند آنها را با اهداف میان مدت و بلند مدت انجام دهند، صورت گیرد و با کمک دانشگاه ها و نیروهای داخلی آنها را تهیه کنیم.

وی به مجموعه اقدامات برای طرح های توسعه ای آینده که الان به آنها نیازمندیم اشاره داشت و گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ در حوزه گردشگری است که بخشی از آنها قبلا در قبضه دولت بود و اجازه ورود بخش خصوصی به آن داده نمی شد، اما در سفر اخیر وزیر گردشگری به کرمان مصوب کردیم تمام مراکزی که می توانند در صورت متقاضی به بخش خصوصی واگذار شوند.

پورابراهیمی ابراز داشت: درآمدهایی که در حوزه دیجیتال می تواند شکل گیرد، چندین برابر اقتصاد بخش های دیگر است.

وی گفت: در این بخش همه باید وارد شوند، میزان منابع مورد نیاز واحدها و نیاز شرکت ها مشخص شود، آن زمان است که بیکاری نخواهیم داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به پایلوت و نمونه بودن استان کرمان در بخش های مختلف اشاره داشت و بیان کرد: شش هزار میلیارد تومان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان در حال اجراست و نیمه دوم امسال فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همه ظرفیت ها در خدمت کارآفرینان است تا ایرانی با توسعه و رشد اقتصادی بالا را شاهد باشیم.

پورابراهیمی بیان کرد: تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران در حال پایان یافتن است، دولت و مجلس و مردم باید پای کار آیند و دهه آینده را دهه اقتدار اقتصادی جمهوری اسلامی می دانیم و موفق خواهیم شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37157
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.