«بازنمای دور از نزدیک»، این روزها در موزه هنرهای معاصر صنعتی

موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان از ۲۳ آبان ماه به مدت یک ماه آثار هنرمندان مطرح کشوری در رشته نقاشی را زیر عنوان «بازنمای دور از نزدیک» به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی ازجمله علی اتحاد، محمدعلی بهمن‌پور، پرهام پیوندی، امیر جدیدی، علی‌اکبر جهانگرد، فرید جهانگیر، هدیه خانعلی، آیدین خانکشی پور، مرتضی خسروی، محمد خلیلی، مهدی درویشی، محمد رامشه، پگاه رجامند، حسن سلاجقه، علی شیری، سمانه صمیمی، هما عبدالهی، میرمحمد فتاحی، آوین فرهادی، آتنا فریدونی، برادران قاسمی، سینا قدکساز، نجمه کزازی، قاسم محمدی، امید مشکسار، ساسان نصیری و محسن همتی به نمایش گذاشته شده است.

Amerta Represent story ver03Artboard 4

هنرمندان، تماشاگران صرف چشم‌اندازهای طبیعی نیستند؛ آن‌ها، با گذرانیدن این مناظر از مسیر احساساتشان، در روح طبیعت سهیم‌ شده‌اند.

نمایشگاه ” بازنمای دور از نزدیک”، هم نمایش عناصرِ طبیعت است و هم نمایش تجارب ذهنی، رویاها، هراس‌‌ها و عواطف هنرمندان در مواجهه با انسان و زندگی شهری.

در این مجموعه با رویه‌ای یکسان مواجه نیستیم.

در برخی نمونه‌ها، بیننده در مقابل جهانی مستقل و آرمانی قرار می‌گیرد؛ جهانی مستغرق در لذت و زیبایی و درخشش به دور از عوارض زندگی صنعتی و مدرن. در سوی دیگر، با آثاری با انعکاس هراس‌های رنگارنگ، تقابل نور و سایه‌ با نوعی رازورزی و انزوا و مضطربانه مواجه می‌شود و می‌تواند به وضعیت انسان معاصر بیا‌ندیشد و در برخی، با نمایش غلبه مظاهر صنعت بر طبیعت، روح کیفی شهر را شکار می‌کند و می‌گوید در چه شهری زندگی می‌کنید؛ که هستید، پیوندهای اجتماعی‌تان چطور سامان پیدا کرده و روح فرهنگی شهرتان چه خصیصه‌هایی دارد.

این مجموعه، بسیار گسترده‌تر است از مجموع درختان و صخره‌ها و سنگ‌ها و ماشین‌ها و ساختمان‌ها و دیگر مظاهر زندگی شهری. در واقع، توصیف و تحلیل روابط انسان، با طبیعت، محیط و مناسبات پیچیدۀ جغرافیا، اجتماع و فرهنگ معاصر است.

موزه هنرهای معاصر صنعتی در خیابان شریعتی، حد فاصل میدان باغ ملی و چهار راه طهماسب آباد قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37749
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.