جنوب به پویش «در خانه بمانیم» پیوست

برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در جامعه و ماندن مردم در خانه، بسیاری از ارگان ها اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار دادند، تهیه محتوا برای فضای مجازی یکی از این اقدامات است که در جنوب استان با تولی گری اداره ارشاد اسلامی به آن توجه خاصی شده است.

خبرنگار: نجمه سعیدی

اسحاقی مدیر کل ارشاد جنوب استان در این باره به کرمان نو گفت: ما در ارشاد اسلامی برنامه های ویژه ای برای تولید محتوا در فضای مجازی و دعوت از مردم به در خانه ماندن داریم و جلسه اخیر کمیته رسانه و فضای مجازی نیز به همین منظور برگزار شده که نماینده همه اعضا کمیته مبارزه با کرونا نیز در آن حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که از همه ظرفیت ها، برای جلوگیری از انتشار ویروس در سطح جنوب استفاده کرده و پویش «در خانه بمانیم» را گسترش دهیم و یکی از این اقدامات تولید محتوا برای فضای مجازی است تا انگیزه ای شود که مردم در خانه هایشان بمانند.

به گفته اسحاقی یا توجه به همکاری وزارت ارشاد، کانون پرورش فکری، خانه کتاب ومرکز اسناد ملی، تولیدات قابل قبولی، شامل تولید فیلم در شبکه های خانگی، اپلیکیشن های کتاب تهیه شده است.

اسحاقی ادامه داد: هم چنین در جنوب استان بیش از 10 تئاتر آموزشی و طنز تولید شده است و در همین راستا با بسیاری از چهره های فرهنگی هنری نیز مصاحبه شده که قرار است در فضای مجازی منتشر شود.

مدیرکل ارشاد جنوب عنوان کرد:  در نتیجه محتوای کافی برای اینکه مردم بتوانند در خانه هایشان سرگرم شوند، وجود دارد. از طرفی هم وزیر ارتباطات اینترنت رایگان را در اختیار مردم قرار داده و افراد در هر سنی می توانند از این طریق زمانی که در خانه هایشان هستند را مدیریت کنند.

اسحاقی در مورد برخی از مصوبات این کارگروه گفت: یکی از مصوبات این جلسه تشویق هنرمندان است تا آثار و محتوا های آموزشی تولید کرده و با استفاده از چهره های شاخص فرهنگی و هنری برای آگاهی بخشی به مردم قدم بردارند. اکنون در هر شهرستانی یک اتاق فکری از هنرمندان تشکیل شده است تا برای تولید اقدام کنند.

به گفته مدیر کل ارشاد جنوب استان فراخوانی برای دعوت از هنرمندان تهیه شده است تا در همه رشته ها تولیدات خود را فرستاده تا در فضای مجازی انتشار یابد. یک فراخوان مسابقه ای دیگری هم تهیه کرده ایم که مردم در خانه فیلم های کوتاه موبایلی گرفته و در مسابقه شرکت کرده و جایزه دریافت کنند با موضوعیت اینکه اوقات فراغتشان را چگونه می گذرانند .

اسحاقی در مورد انتشار تولیدات هنرمندان و مردم گفت: در بین گروه های واتس آپی جنوب استان 196 گروه شناسایی شده است و قرار است مدیران این گروه ها را عضو گروهی کرده و تولیدات را در اختیار آنها قرار دهیم که در گروهایشان منتشر کنند همچنین ما به دنبال این هستیم که کلیپ و تولیدات هنرمندان را شبکه استانی صدا و سیما هم پخش کنیم.

به گفته اسحاقی توافقی با دانشگاه علوم پزشکی جیرفت صورت گرفته است که یک استودیو در دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شود تا همه روزه دکتر مکارم رییس دانشگاه اخبار مربوط به کرونا را به صورت لایو اینستا گرام در اختیار مردم قرار دهد.

اسحاقی در پایان یادآور شد: ما در ارشاد تلاش می کنیم که در این شرایط به دانشگاه علوم پزشکی جنوب استان کمک کنیم که بتواند این بحران به وجود آمده را به خوبی مدیریت کند، آن هم به شیوه دعوت در خانه ماندن است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45066
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.