سیل، جنوب کرمان را به هم ریخت| خسارت سنگین به کشاورزی، آثار تاریخی و شهرها

یک روز پس از پایان بارندگی‌ها در جنوب کرمان، مسوولان مختلف از خسارت‌های سنگین سیل خبر می‌دهند.

قلعه‌گنج، رودبارجنوب، فاریاب و کهنوج بیشترین درگیری با سیل روز گذشته را در جنوب کرمان داشتند. این سیل راه ارتباطی بیش از 210 را قطع کرد. همچنین آب و برق بسیاری از روستاها هم قطع شد و آب‌گرفتگی‌های زیادی هم گزارش شده بود.

حالا اما مسوولان از خسارات سنگین سیل خبر می‌دهند.  به گفته سعید برخوری، مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بیش از 500 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی در جنوب استان خسارت وارد شده است.

او همچنین گفته 1500 دام در شهرستان رودبار جنوب تلف شده‌اند.

در همین حال فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داده که سیل به آثار تاریخی و محوطه های باستانی جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است. او البته گفته هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌های وارد شده در دست نیست.

پیش از این هم اعلام شده بود حدود 54 میلیارد تومان خسارت به راه‌های ارتباطی جنوب کرمان بر اثر سیل وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در رابطه با اوضاع مناطق سیل‌زده جنوب کرمان به ایسنا گفته تلاش می‌کنیم تا آخر وقت امروز بسیاری از کارهای لازم را در مناطق سیل زده انجام دهیم اما به دلیل اینکه خسارت و تخریب راه‌ها زیاد است، مشکلات زیادی به وجود آمده و کار به سختی پیش می رود.

مجید سعیدی با اشاره به وضعیت روستاهایی که راه ارتباطی آنها قطع شده بود، اضافه کرده که دسترسی به برخی روستاها با ماشین‌های سنگین و کمک دار و به سختی امکانپذیر است و باید آب فروکش کند تا بتوانیم دسترسی راحت‌تری داشته باشیم اما خوشبختانه در حال حاضر روستایی با حالت اضطراری در استان کرمان نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45629
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.