سامانه بارشی جدید در راه کرمان | نگرانی شهردار کرمان از دریاچه بلدالامین و بند خاکی ده‌بالا


دستگاههای اجرایی و نظامی فقط شش تانکر را به کمک شهرداری فرستادند

با توجه به این‌که از چهارشنبه‌شب هفتۀ جاری دوباره احتمال بارندگی به شکل رگبار در شهر کرمان وجود دارد، نیاز است تا هرچه سریع‌تر راه‌کارهای مناسب برای جلوگیری از هجوم آب به شهر کرمان ارایه و با سرعت اجرا شود.

نشست فوق‌العادۀ ستاد مدیریت بحران استان کرمان، عصر امروز به درخواست شهردار کرمان در محل معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به بارش‌های 24 ساعت گذشته گفت: در 24 ساعت گذشته در شهر کرمان گفت به‌طور میانگین 30 میلی‌متر بارندگی داشتیم که موجب آب‌گرفتگی معابر و برخی مشکلات دیگر در شهر کرمان شد.

آیت‌الهی موسوی  به احتمال بارندگی در روزهای آتی هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که از چهارشنبه‌شب هفتۀ جاری دوباره احتمال بارندگی به شکل رگبار در شهر کرمان وجود دارد، نیاز است تا هرچه سریع‌تر راه‌کارهای مناسب برای جلوگیری از هجوم آب به شهر کرمان ارایه و با سرعت اجرا شود.

ضرورت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نظامی با شهرداری

شهردار کرمان هم در نشست به بارندگی‌های اخیر و بارندگی احتمالی در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: علاوه بر آب‌گرفتگی درون شهر، در خارج از شهر هم دچار مشکل هستیم.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: علی‌رغم این‌که طی سال‌های اخیر کانال‌های مختلفی اجرا و پمپ‌های ثابت در شهر کرمان نصب شده است، اما به‌دلیل مسطح بودن و وسعت زیاد شهر کرمان، در هنگام بارندگی با مشکل آب‌گرفتگی در سطح معابر روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان این‌که در بارندگی اخیر، 24 تانکر شهرداری در نقاط مختلف شهر مشغول فعالیت بودند، گفت: از طرف سایر دستگاه‌ها نیز شش تانکر برای جمع‌آوری روان‌آب‌های حاصل از بارندگی به کمک شهرداری کرمان آمد، اما انتظار ما با توجه به وضعیت آب‌گرفتگی معابر و خانه‌های شهروندان، بیش از این است.

شهردار کرمان به تکمیل ظرفیت دریاچۀ بلدالامین اشاره کرد و گفت: با توجه به پُر شدن ظرفیت این دریاچه به‌دلیل بارندگی‌های اخیر، باید ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی برای افزایش ظرفیت این دریاچه به کمک شهرداری کرمان فرستاده شود.

عالم‌زاده افزود: بند خاکی ده‌بالا هم پُر شده و احتمال سرریز آب این سد خاکی وجود دارد؛ بنابراین، شهرداری کرمان برای جلوگیری از هجوم آب از طرف بند خاکی ده‌بالا، فعالیت خود را در این محدوده شروع کرده، اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون، با کمبود امکانات و ماشین‌آلات سنگین مواجه هستیم و از سایر دستگاه‌های اجرایی و نظامی درخواست داریم که در این زمینه با شهرداری کرمان همکاری کنند.

بارش میانگین 20 میلی‌متر باران در روزهای آتی در کرمان

در این نشست، مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به احتمال بارندگی در روزهای اخیر در استان کرمان گفت: سامانۀ بارندگی از چهارشنبۀ هفتۀ جاری وارد استان می‌شود و از چهارشنبه‌شب شاهد بارندگی در نیمۀ غربی استان کرمان خواهیم بود.

تورج جدیدی افزود: علاوه بر احتمال بارندگی به میزان میانگین 40 تا 50 میلی‌متر در بافت و رابر، شاهد بارندگی در زرند، دشت ‌خاک  تا مرز استان یزد به میزان میانگین 25 میلی‌متر خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با بیان این‌که این سامانه تا روز جمعه فعال خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در شهر کرمان نیز در روزهای آتی به‌طور متوسط شاهد 15 تا 20 میلی‌متر بارندگی باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47086
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.