وضعیت ساعت کاری معلمان در طول فعالیت یک‌ماهه مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر معلمی مانند قبل در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد ضمن این که حضور دانش آموزان در هیچ کدام از کلاس‌های درس از جمله کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها در این یک ماه الزامی نیست.

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه پروتکل بهداشتی طی آخرین بررسی‌ها با وزارت بهداشت طی دو روز گذشته نهایی و ابلاغ شد، اظهار کرد:

مواردی نظیر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مستثنی شدن مدارس استثنایی و پیش دبستانی‌ها برای بازگشایی در این پروتکل قید شده است.

وی درباره بودجه لازم برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس نیز گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان‌ها به همین منظور ارسال کرده بودیم و وسایلی خریداری شده بود و در اختیار مدارس قرار داده می‌شود. خود استان‌ها هم از محل منابع استانی هزینه‌ای را برای این کار پیش بینی کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود دانش‌آموزان به مدرسه داوطلبانه است و خدمات آموزشی در راستای رفع اشکال ارائه می‌شود گفت: معلم‌ها در مدرسه حضور دارند و اگر دانش آموزی در فرایند آموزش دچار مشکل باشد به مدرسه رفته و سوالش را می پرسد تا اشکالش رفع شود.

حمیدی در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزان فنی و کاردانش برای برگزاری کارگاه‌های عملی موظف به حضور در مدرسه هستند؟ گفت: خیر، هیچکدام از کلاس‌ها الزامی نیست. البته مشکل کارگاه‌های عملی کمتر است چون تعداد دانش آموزان بالا نیست. اما در همین مورد هم اگر لازم بود مطالب و سرفصلی در کارگاه برای دانش‌آموزان توضیح داده شود، این اتفاق می‌افتد اما در نهایت الزامی به حضور نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساعت کاری معلمان و حضور آنها در مدرسه گفت:

ساعت حضور مانند قبل است و هر معلمی در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا تب سنجی و غربالی در ابتدای ورود به مدرسه صورت می‌گیرد به ایسنا گفت: در پروتکل نوشته شده که اگر دانش آموز دارای علائم است والدین او را نفرستند و اگر مدرسه علائمی مشاهده کرد مانع حضور شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49264
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.