اسفندقه در انتظار روزهای بهتر

روح‌بخش بیگ‌زاده بخشدار اسفندقه گفت: پیگیر راه‌اندازی ادارات مختلف به ویژه نمايندگي صنعت، معدن و تجارت در بخش اسفندقه هستم.

خبرنگار: نجمه سعیدی

موفقیت و رسیدن به هدف‌هایی که در زندگی تعیین کرده‌ایم، همیشه طعم خوبی دارد، اینکه ببینی تلاش‌هایت به ثمر رسیده است، حسی است که قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری در دنیا نیست، این موفقیت برای زنان رنگ و بوی دیگری دارد، وقتی کنار همه نقش‌های مهم و مقدسی که داری، بتوانی در جامعه هم به اندازه خانه ات موفق باشی، آن موقع است که باید به خودت افتخار کنی.

برخی از ویژگی‌های ذاتی زنان، باعث می شود که آن‌ها در بسیاری از مشاغل به خوبی بدرخشند و زنانی هم هستند که ثابت کرده اند که مدیریت نیز می تواند یکی از این مشاغل باشد، هر روز نیز به تعداد زنان مدیر در جامعه افزوده می شود.

زنانی که نقش‌های مضاعفی را در جامعه بر عهده دارند. بر اساس آمارها، میزان انتصاب مدیران زن طی 2 سال اخیر (از سال ۹۶ تا ۹۸) با رشد ۳۶ درصدی همراه بوده است، اما مقایسه میزان مدیران مرد و زن در سال ۹۸ حکایت از این دارد که سهم مردان مدیر در سطوح مدیریتی مختلف ۴.۳۸ برابر بیشتر از زنان است اما هدف دولت افزایش سهم مدیریتی زنان است.

یکی از این زنان روحبخش بیگ‌‌زاده است، خبر بخشدار شدن این بانو در بخش اسفندقه جیرفت یکی از آن خبرهای شنیدنی این روزها بود، اینکه بعد از انقلاب اسلامی، او اولین بانوی بخشدار منطقه جنوب استان است، تاثیر این خبر را بیشتر هم می‌کند، بر آن شدم تا پای حرف های او بنشینم که مسوولیت مهمی بر دوش دارد تا از هدف هایش بگوید.

روحبخش بیگ زاده در خانواده مذهبی در روستای دشت کوچ از توابع بخش مرکزی به دنیا آمده است، تحصیلات ابتدایی تا متوسط را در جیرفت به پایان رسانده و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌های مهندسی تولیدات و مدیریت اجرایی گذرانده است.

آیا پیش از این تجربه مدیریت به ویژه در جنوب استان داشته‌اید؟

من تجربه به نسبت خوبي در حوزه برنامه ريزي، بودجه، مسايل اجتماعي و نيز حوزه بانوان و …. دارم چرا كه بیش از پانزده سال در حوزه ها مختلف اعم از فرمانداري هاي جيرفت، فارياب و حتي بخشداري ها فعاليت داشته ام و هرگز زن بودن من مانعي براي موفقيت و پيشبرد اهداف در اين حوزه نخواهد شد و اين مهم را پیش از این تجربه كرده ام. سابقه خدمت در حوزه آموزش کارکنان جنوب و همچنین در حوزه های سیاسی ، اجتماعی ،عمرانی، کمیسیون بانوان فعالیت داشتم.

به طور کلی از نظر شما نقش بخشداری‌ها چقدر می‌تواند در پیشرفت بخش تاثیر داشته باشد؟

بايد قبول كنيم كه بخشداري نماينده عالي دولت در بخش است و قاعدتا مسووليت پيگيري، هماهنگي درون بخشي و رصد امور در تمامي ابعاد بر عهده بخشدار است. آنچه مسلم است بخشداري جايگاهي تشريفاتي نبوده و محور خدمت به مردم در بخش محسوب مي شود و بسیار بر پیشرفت بخش تاثیر دارد.

آیا به نظر شما جنسیت در مدیریت تاثیر دارد؟

از نظر من موفقيت ارتباطي به جنسيت ندارد،اکنون هم که من بخشدار اسفندقه شده ام ، با اطمینان می گویم تمامي قوانين در بخشداری در راستای خدمت به مردم به كار گرفته و استفاده می شود كه خروجي اش فقط و فقط حل مشكلات مردم است و لاغير.

البته باید یادآوری کنم، سپردن این مسوولیت به من بی تاثیر از نگاه روشنفکرانه و مثبت ، فرماندار جیرفت نیست، این که در این شهرستان به زنان نیز این فرصت داده شده است که بتوانند برای مردم خدمت کرده و تلاش کنند که تاثیر گذار باشند، در شهرستان جیرفت مدیریت اداره محیط زیست و اداره بهداشت نیز بر عهده زنان است.

چه اهداف و برنامه‌های برای بخش اسفندقه دارید؟

ابتدا بايد منطقه هدف را بيشتر شناخت و بعد از آن هدف گذاري و انتخاب مسير رسيدن به هدف كه همانا روح خدمت است را انتخاب كنيم، آنچه مسلم است، بخش جديد التاسيس اسفندقه داراي پتانسيل هاي بالقوه و بالفعل زيادي است از جمله مباحث مربوط به ميراث فرهنگي و گردشگري كه بيشتر بالقوه مانده و مبحث مربوط به كشاورزي ، بهداشت و …، كه به صورت تقريبا سنتي بالفعل گرديده و مباحث گسترده ديگر كه قطعا خدا بخواهد به همه آنها خواهيم پرداخت.

بخش اسفندقه خيلي جاي كار دارد، ان شاالله با تعريف برنامه ها در سه ظرف، كوتاه مدت، ميان مدت و در نهایت بلندمدت، و به یاری خدا قطعا خدمت را آغاز می کنیم ، برنامه ها با توجه به گستردگي كار زیاد هستند.

اولین گام در بخش اسفندقه ايجاد زير ساخت هاست، اعم از زير ساخت فيزيكي و نيز استقرار ادارات مختلف در بخش است كه برآنیم از ظرفيت تمامي عزيزان اعم شخصيت هاي اجرايي، قضايي، سياسي و … كه به نوعي مسووليت مستقيم در تحقق اين اهداف دارند و بعضا هم شناخت و يا اصل و ريشه آنها به اين بخش مملو از استعداد برميگردد، كمك گرفته تا بتوانيم با محوريت بخشداري ساير ادارات و نهادها را نيز در منطقه راه اندازي كنيم.

از جمله نمايندگي سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظر به پتانسيل ويژه بخش در اين زمينه، حوزه قضايي و ساير ادارات و نهادها كه در فرصت هاي بعدي به اين پيش نيازها پرداخته و با جديت هم پیگیر آن ها هستم.

به نظر شما محرومیت‌های جنوب به چه دلیلی به وجود آمده است؟

جنوب استان و به طور ويژه بخش اسفندقه داراي پتانسيل هاي بالقوه بسيار زيادي است كه متاسفانه بخش قابل توجهي از آن مغفول مانده است و این مورد غفلت قرار گرفتن به ضرر منطقه است، که ان شاالله با همدلي و همياري مردم و حاكميت و با برنامه هاي مشخص، گام‌هاي موثري بر خواهيم بر داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50096
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.