برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم کرمان در ۲۸۰ حوزه

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی، آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم این استان در ۲۸۰ حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین شفیعی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان کرمانی سال گذشته در ۲۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد، افزود: سال قبل دانش آموزان رشته های مختلف در یک روز آزمون می دادند در حالی که سال جاری دانش آموزان به تفکیک رشته ها آزمون می دهند.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا روزهای برگزاری آزمون بیشتر شده و امتحانات رشته های متفاوت در روزهای مختلف برگزار می شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی، آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار دانش آموز در پایه دوازدهم در این استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: با توجه به پروتکل بهداشتی و ستاد امتحانات استان، تمام تصمیمات لازم برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری اخذ و برای اجرا به شهرستان ها اعلام شده است.

وی افزود: حوزه های امتحانی با توجه به بودجه ای که قبلا به مدارس ابلاغ شده مقدمات بهداشتی لازم برای برگزاری آزمون را تهیه و اجرا می کنند.

شفیعی با بیان اینکه خانواده ها برای حضور فرزندانشان در حوزه های امتحانی دغدغه ای نداشته باشند، گفت: موازین و پروتکل های بهداشتی به منظور برگزاری آزمون رعایت می شود.

وی با اشاره به اینکه ماسک و دستکش برای دانش آموزانی که بدون وسایل ایمنی وارد حوزه امتحانی  می  شود در نظر گرفته شده، از خانواده ها خواست فرزندانشان را با ماسک و دستکش به مدرسه بفرستند.

شفیعی از دانش آموزان نیز خواست ضمن همراه داشتن ۲ خودکار شخصی از آوردن گوشی تلفن همراه به حوزه امتحانی خوداری کنند زیرا گرفتن، نگهداری و تحویل گوشی همراه دانش آموز توسط اولیا مدرسه، می تواند موجب انتقال ویروس و مشکل ساز شود.

وی گفت: صندلی هر دانش آموز از طرفین با صندلی بعدی یک متر و هشتاد سانتی متر تا ۲ متر فاصله دارد و حوزه های امتحانی هر روز قبل از ورود دانش آموزان و بعد از خروج آنها ضدعفونی می شود و هر دانش آموزان برای تمام امتحانات خود روی یک صندلی می نشیند.

وی افزود: حوزه های امتحانی برای بازدید بدنی دانش آموزان نیز در حال خریداری دستگاه موبایل یاب و فلزیاب هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50101
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.