اختلاف بر سر میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرمان

معاون امور بازرگانی سازمان صمت شمال استان کرمان درباره نرخ کرایه تاکسی گفت: شهرداری کرمان پیشنهاد افزایش ۱۱ درصدی داشته و شورای شهر افزایش ۱۹ درصدی نسبت به پایان سال قبل مصوب کرده است.

پیش از این نماینده تاکسی داران در جلسات شورای شهر پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی تا ۳۵ درصد را ارائه داده است.

کمیسیون مربوطه با نرخ ۳۰ درصد موافقت شده است و سپس در جلسه عمومی شورا این نرخ به ۱۹ درصد کاهش یافته است که البته مورد اعتراض تاکسی داران است.

استاندار کرمان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در این خصوص گفت: شورای شهر و فرمانداری برای افزایش نرخ کرایه تاکسی تصمیم بگیرد و اگر می خواهند نرخ را به ستاد تنظیم بازار بیاورند، در جلسه آینده بررسی می شود.

مرغداران زیان کردند

معاون امور بازرگانی سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: در پایان سال قبل مرغداران با توجه به پیش بینی شب عید، جوجه ریزی کردند و با شیوع کرونا و تعطیل شدن تالارها، رستوران ها و قرنطینه خانگی، تقاضای مرغ افت کرد.

وی افزود: با کاهش تقاضا و کاهش قیمت، شاهد قیمت ۱۰ هزار تومانی برای هر کیلوگرم مرغ بودیم که موجب ضرر و زیان مرغداران شد.

او تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار کشور ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت هر کیلوگرم مرغ را تعیین کرده است که در استان ها رعایت نمی شود.

خسروی گفت: در صورتی که رقابت ایجاد شود، مشکلات فعلی رفع می شود و یکی از پیشنهادات در این زمینه احداث بازارچه های عرضه مستقیم است و نیازمند همکاری شهرداری در این زمینه هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50179
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.