خسارت میلیاردی کرونا به بخش دام و طیور شمال و جنوب استان

کروناویروس تاکنون بیش از ۹۸ میلیارد تومان به بخش دام و طیور شمال و جنوب استان کرمان خسارت زده است

رییس کمیته دام و طیور اتاق بازرگانی استان گفت: محصولات دام و طیور تولید شده در استان بیش از ۶هزار میلیارد تومان ارزش دارند.

به گزارش « کرمان نو» سید حسن مهدی افزود: کاهش زیاد تقاضا و قیمت فروش محصولات، افزایش تولید به دلیل پیش بینی تقاضای عید نوروز و ماه رمضان و معضل انباشت محصول، افزایش هزینه های حمل و نقل، کمبود شدید نهاده های دامی و افزایش قیمت آن به دلیل محدودیت عرضه، محدودیت عرضه واکسن و افزایش قیمت آن را می توان از عوامل اصلی خسارت شیوع کرونا دربخش دامپروری استان دانست.

وی تصریح کرد: در جنوب کرمان در بخش دام شیری ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دام پرواری بیش از ۷ میلیارد تومان، مرغ گوشتی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و مرغ تخم گذار ۴۹۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

رییس کمیته دام و طیور اتاق بازرگانی استان ادامه داد: کل خسارات وارد شده به بخش دام و طیور شمال و جنوب استان بیشتر از ۹۸ میلیارد تومان بوده است.

سیدحسن مهدی تاکید کرد: باید به این بخش توجه ویژه شود وگرنه بسیاری از بهره برداران حذف می شوند.

وی با اشاره به اینکه کمبود نهاده های دامی ما را دچار چالش های دامی می کند ادامه داد: باید به بهره برداران بخش کشاورزی تسهیلات کم بهره و بلند مدت داده شود.

رییس کمیته دام و طیور اتاق بازرگانی استان اضافه کرد: پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده های دامی و آزادسازی قیمت محصولات تولیدی بخش دامپروری کشور را داریم، نهاده ها باید براساس عرضه و تقاضا توزیع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.