سند سازگاری با کم‌آبی استان کرمان تصویب شد

استاندار کرمان گفت: اجرای دیگر طرح‌های انتقال آب به استان کرمان منوط به تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان بود که با موافقت وزیر نیرو و تصویب این سند مجوزهای لازم برای تخصیص آب در پیشنهادات استان قرار خواهد گرفت.

دکتر علی زینی‌وند پیش از ظهر امروز هشتم آذرماه در جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزارت نیرو گفت: از وزیر نیرو این درخواست را داریم که با توجه به وضعیت خشکسالی و کم آبی حاکم بر استان کرمان، طرح‌های انتقال آب به استان را در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دهند.

وی با اشاره به سند سازگاری با کم آبی استان کرمان بیان کرد: تصویب این سند در استان کار بسیار بزرگ و ماندگاری خواهد بود و از مسئولین دستگاه‌های مرتبط که در تهیه این سند تلاش کردند، تشکر ویژه را داریم.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه این سند بسیاری از کارهای استان را تسهیل خواهد کرد افزود: انتظار می رود حرف های متفاوت به مردم و افکار عمومی مخابره نشود و ابهامی در افکار عمومی ایجاد نشود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به مفاد این سند اظهار کرد: طبق سند سازگاری با کم آبی، استان کرمان‌ باید ظرف مدت ۵ سال ۲ میلیارد متر مکعب آب صرفه‌جویی کند که ما فقط ۵۰ درصد آن را پذیرفتیم و این میزان صرفه‌جویی با توجه به ظرفیت استان تعهد بالایی نیست و حتما محقق خواهد شد.

زینی‌وند با تاکید برآنکه رسانه‌ها در این راستا برای اغنا و همراهی گروه‌های هدف، گام بردارند، تصریح کرد: در تغییر الگوی کشت منافع و مسایل مردم حتما باید رعایت شود و حتی اگر اجرا مصوبات این سند با تاخیر روبرو شود اشکالی ندارد اما تاکید می‌کنم مسایل و معیشت مردم باید به صورت ویژه رعایت شود.

استاندار: سند سازگاری با کم آبی استان باید شفاف و محکم باشد

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان  افزود: سند سازگاری با کم آبی استان باید شفاف و محکم باشد تا افراد بعد از ما نیز به راحتی بتوانند آن را اجرا کنند و هیچ ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه برای تامین آب شرب برخی از مناطق استانی، گاهی اوقات مجبوریم از قوانین عدول کنیم زیرا مسئله آب شرب مردم شوخی ندارد، عنوان کرد: این طرح باید با جدیت اجرا شود و امیدواریم همه ما به گونه‌ای عمل کنیم که حتی بتوانیم یک قدم از برنامه زمانبندی جلوتر باشیم.

زینی وند با تاکید بر اینکه در این طرح همراهی مردم مهم است زیرا بدون همراهی مردم این کار ابتر می‌ماند، اعلام کرد: اجرای دیگر طرح‌های انتقال آب به استان کرمان منوط به تصویب سند سازگاری با کم‌آبی استان بود که با موافقت وزیر نیرو و تصویب این سند مجوزهای لازم برای تخصیص آب در پیشنهادات استان قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59211
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.