وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان می‌آید

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار کرمان پس از بررسی روند اجرای طرح های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی این استان، برای هرگونه همکاری به منظور تسریع طرح های بخش راه و مسکن و سفر به جنوب کرمان قول مساعد داد.

استاندار کرمان همچنین برای انتقال محورهای جیرفت – فاریاب، کهنوج – قلعه گنج و بم – ایرانشهر از جدول بیست به پیوست شماره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با وزیر راه رایزنی کرد.

زینی وند همچنین درباره اختصاص کد طبقه بندی مجزا برای پروژه های بهسازی راه اصلی کرمان – بافت و محور کرمان – دیهوک به منظور تسریع در روند تخصیص بودجه و سرعت اجرای آنها نیز با وزیر راه و شهرسازی رایزنی کرد.

موافقت تامین اعتبار برای جاده ریگان – محمدآباد 

استاندار کرمان همچنین از اسلامی درخواست کرد نسبت به تامین بودجه طرح های مهم این استان از محل اعتبارات وزارتخانه مساعدت کند که محور ریگان – محمدآباد – جاسک یکی از همین طرح ها است که با مشارکت وزارت نفت در دست احداث است.
اسلامی همچنین موافقت کرد به هر میزانی که سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت بودجه اختصاص دهند، از سوی وزارت راه هم تامین اعتبار صورت گیرد.

احداث محور ریگان – محمدآباد – جاسک از جمله طرح های مهم زیربنایی استان به شمار می رود و استاندار کرمان اجرای آن را در توسعه شرق استان بسیار مهم و موثر دانست.

بهسازی محور انار به سیرجان، بهسازی راه اصلی بافت – حاجی آباد و بهسازی محور بم – جیرفت از دیگر طرح های مورد بررسی قرار گرفته در این جلسه بود که استاندار کرمان خواستار توجه ویژه وزارت راه به آنها شد.

۲ معاون وزیر به استان کرمان سفر می کنند 

احیای بافت های فرسوده، بازآفرینی شهری، رفع مشکلات سکونتگاه های غیررسمی، طرح های تفصیلی شهرهای استان از دیگر محورهای جلسه استاندار کرمان و وزیر راه بود.

زینی وند با یادآوری اقدامات مثبت وزارت راه در بازآفرینی شهری بافت های فرسوده شهرهای استان سیستان و بلوچستان از وزیر راه تقاضا کرد همین رویکرد در مورد شهرهای استان کرمان هم در پیش گرفته شود.

وزیر راه نیز در پاسخ به این درخواست، با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های تفصیلی و بازآفرینی شهری مصر هستیم.افزود: همچنین در مورد شهرهای تاریخی مانند بم نیز سعی خواهیم کرد به سرعت رسیدگی های لازم را انجام دهیم.

وی در همین رابطه دستور لازم را برای تشکیل ستاد بازآفرینی شهری ظرف هفته جاری با حضور ۲ تن از مسئولان وزارت راه صادر کرد.

بر این اساس قرار است مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزارت به استان کرمان سفر کرده و با حضور آنها طرح های تفصیلی و بازآفرینی شهرها بررسی شود.

همچنین مطابق اعلام وزیر راه آسفالت و بهسازی معابر خاکی و نامطلوب شهر بم تا پایان سال انجام می شود.

اسلامی تاکید کرد که در جریان بازآفرینی شهری باید هویت بم به عنوان یک باغ شهر تاریخی حفظ شود و خطاب به استاندار کرمان گفت: هر طرحی که برای احیای بافت های فرسوده تصویب کنید ما در ستاد ملی حمایت و تصویب می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60241
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.