امشب و فردا شب نباید به هیچ وجه اجازه تردد داده شود

استاندار کرمان گفت: امشب و فردا شب نباید به هیچ وجه اجازه تردد داده شود و کوتاهی صورت نگیرد تا در هفته های آینده وضعیت استان تغییر کند.

دکتر”علی زینی وند” استاندار کرمان ظهر امروز ۲۹ آذرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: دوستان عملکرد خوبی در کنترل نسبی کرونا و کاهش ورودی به بیمارستان ها داشته اند که از همه تشکر می کنیم؛ فرمانداران بافت، نرماشیر و کوهبنان در تغییر وضعیت و رنگ بندی اقدامات موثری انجام داده اند.

وی افزود: شهرستان بافت جزء چهار شهرستانی در کشور است که رییس جمهور امروز تاکید کرد توجه بیشتری بشود و باید فرماندار با موارد خاطی جدی برخورد و مراقبت کند.

زینی وند با اشاره به اینکه روند نزولی در طرح شهید سلیمانی موجب نگرانی ماست و به شدت هشدار و تذکر می دهم، تصریح کرد: کل کار ستاد در راستای مقابله با کرونا همین طرح شهید سلیمانی است و رنگ بندی ها تا پایان کرونا برقرار و محدودیت ها به صورت هوشمند اجرا می شود.

باید در اجرای طرح شهید سلیمانی استان کرمان اول باشد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان باید در اجرای طرح شهید سلیمانی استان اول باشد، بیان کرد: به همه مسئولان و فرمانداران تاکید می کنم طرح شهید سلیمانی را مجددا بخوانند که قرار است تا پایان سال کرونا به صفر برسد و در مجموع رعایت پروتکل ها و عملکرد شهرستان ها هر هفته در این حوزه اعلام شود تا جدی تر به این موضوع ورود کنند.

وی اظهار کرد: در بحث برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های متولی و دانشگاه های علوم پزشکی جلسات را برگزار و با رعایت پروتکل ها و آمادگی کامل تمهیدات لازم اندیشیده شود.

زینی وند تصریح کرد: موافق هستیم کمیته ویژه مراسم مذهبی در زمینه برگزاری ایام فاطمیه کار را دنبال کند به ویژه در کرمان که ایام فاطمیه پررونق و روضه های خانگی برگزار می شود و باید پروتکل ها خیلی سختگیرانه رعایت شود تا خدای نکرده در پایان سال با اوج گیری بیماری مواجه نشویم.

وی با اشاره به تسهیل روند ثبت نام سهامداران سهام عدالت گفت: برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر است و در این زمینه همکاری خوبی صورت گرفته و مهلت ثبت نام نیز تمدید شده و فرمانداران اجازه ندهند هیچ تجمعی چه در بحث سهام عدالت و چه سوخت صورت بگیرد و باید تدبیر کنند ولو پنج نفر منتظر یک خدمت نباشند و تجمع صورت نگیرد.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: بسیاری از مشاغل آسیب جدی از کرونا دیده اند و برخی دائم تعطیل هستند و حجم زیادی از نیروی کار و متولیان دارند زندگی خود را از دست می دهند که باید سازمان صمت و اتاق اصناف در این زمینه راهکار بدهند تا پیشنهاد مشخص به دولت بدهیم.

فرمانداران بر روند پرداخت تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی کرونایی نظارت داشته باشند

وی افزود: پرداخت تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی کرونا وظیفه بانک هاست که نیاز به ضمانت ندارند و بانک ها نباید این فرآیند را پیچیده کنند و فرمانداران بر این روند نظارت داشته باشند.

زینی وند بیان کرد: امیدوار هستیم در صورتی که همه کمک و بیماری را کنترل کنیم، برای عید نوروز برای گردشگری بتوان کاری کرد اما اکنون به صلاح نیست مردم تشویق به سفر به استان شده و تور گذاشته شود و با توجه به مناطق خوش  آب و هوا در استان کرمان در این فصل نباید این اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه امشب و فردا شب نیز باید محدودیت ها به شدت کنترل شود، تصریح کرد: از مردم عذرخواهی می کنیم اما مقررات، جریمه کردن و برخوردهای نظارتی به شدت سختگیرانه است و درخواست داریم امسال از دورهمی یلدا صرف نظر کنند.

استاندار کرمان گفت: امشب و فرداشب نباید به هیچ وجه اجازه تردد داده شود و کوتاهی و تسامح صورت نگیرد تا در هفته های آینده وضعیت استان تغییر کند و تا پایان سال بتوانیم بیماری و فوتی های ناشی از کرونا را کنترل کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60427
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.