انتقال آب از هلیل، نمایندگان مجلس و معاونان وزارت نیرو را به جیرفت می‌کشاند

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه معاونان وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و صمت برای بررسی انتقال آب از هلیل، به جنوب استان کرمان سفر می‌کنند.

پس از کشمکش‌های فراوان بر سر انتقال آب از هلیل رود به شمال استان کرمان حال قرار است برای بررسی این طرح مدیرانی از چند وزارت‌خانه و مجلس به کرمان بیایند.

استاندار کرمان هم پیش تر گفته بود ادامه اجرای این طرح نیاز به نظر کارشناسی دارد و در نهایت وزرات نیرو تصمیم گیرنده است.

صبح امروز نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس از نظارت میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از جنوب استان کرمان خبر داد.

ذبیح الله اعظمی افزود: در این سفر چند تن از معاونان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، معاون توسعه تجارت وزارت صنعت معدن تجارت و تعدادی از مدیران کل وزارت‌خانه های مذکور حضور دارند.

او گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی صبح روز پنج شنبه 11 دی ماه به جیرفت می‌آیند و  بازدید از حوزه های کشت و صنعت جیرفت بازدید می کنند.

به گفته او قرار است کمیته آب کمیسیون کشاوری، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از سد مخزنی و کانال های آبیاری کشاورزی زیر سد جیرفت، و همچنین سد صفارود و تونل انتقال آب از سرشاخه های هلیل بازدید و گزارش لازم را تنظیم و به کمیسیون ارائه ‌کنند.

این سفر تا روز شنبه ۱۳ دی ماه ادامه دارد.

اعظمی گفت: یک ماه پس از این نظارت میدانی در نشستی با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نمایندگان مصوبات سفر پیگیری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61117
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.