کرمان رتبه اول رشد جذب مشارکت‌های مردمی و خیران مدرسه‌ساز در کشور

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از کسب رتبه نخست استان در رشد جذب مشارکت‌های مردمی و خیران در بیست و دومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز کشور خبر داد.

سیدمحمد واعظی‌نژاد عصر امروز در  بیست و دومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز و مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز استان کرمان که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون اول رئیس جمهور در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، گفت: رشد ۶۹۳ درصدی تعهدات خیران مدرسه‌ساز استان کرمان از جشنواره بیست و یکم تا جشنواره بیست و دوم موجب شده استان‌کرمان در رشد جذب مشارکت‌های خیران و مردمی رتبه اول کشور را کسب کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی در استان کرمان تشکر و عنوان کرد: در سال ۹۹ مشارکت خیران مدرسه‌ساز ، فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، موسسه خیریه مهر گیتی، مشارکت چشمگیر عموم مردم نجیب و مهربان استان کرمان در طرح ملی آجربه‌آجر و  پویش‌های مهر محرم، پویش بانوان من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من، دست به دست هم داد تا استان کرمان در شاخص جذب مشارکت‌های خیران و  مردمی در کشور رتبه نخست را کسب کند.

واعظی‌نژاد افزود: تعهدات خیران مدرسه‌ساز در جشنواره بیست و دوم بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبار دولتی به تعهدات خیران برای تکمیل پروژه‌ها، سال خوبی از نظر رشد اعتبارات ملی نیز خواهیم داشت.

واعظی‌نژاد با اشاره به رونمایی از  کتاب زندگینامه خیر نیکوکار حسین عباسلو، ضمن قدردانی از نیت این خیر در استان کرمان که ۱۷ مدرسه را کلنگ‌زنی کرده افزود: تا کنون ۷ مدرسه ایشان به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال ساخت است.

 سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان با کمک فعالان اقتصادی استان  ۱۰۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس در سطح استان کرمان افتتاح کرد و ۲۰ مدرسه دیگر توسط موسسه خیریه مهر گیتی در حال ساخت است.

طبیب‌زاده با درخواست از معاون اول رئیس جمهور نسبت به توجه ویژه‌ به استان‌ها در زمینه سرانه فضای آموزشی به جای سطح زیربنای مدارس، افزود: تسهیلاتی  برای خیران مدرسه‌ساز در زمینه مالیاتی فراهم شود.

وی بیان داشت: این مدارس به‌صورت مشارکتی ساخته می‌شوند و باید سهم دولت تامین شود تا هم‌زمان با خیران سهم دولت هم پرداخت شود تا مدارس به اتمام برسد.

طبیب‌زاده ابراز داشت: یکی از برنامه‌های ما در استان کرمان تکمیل مدارس نیمه‌تمامی‌ست که سال‌های سال مانده بودند، که ما در دهه فجر سال جاری یک مدرسه در شهرستان بافت را بعد از ۱۷ سال وقفه به پایان رساندیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر دغدغه مدارس فرسوده از استان کرمان به‌ویژه در جنوب استان برطرف شود.

وی اضافه کرد: در جنوب استان کرمان نیازمند اقدامات بیشتری هستیم و از همه خیران عزیز درخواست دارم به این منطقه که دارای محرومیت زیادی هستند، توجه ویژه‌ای کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65344
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.