افتتاح اولین سوپرمارکت مالی در کرمان| خروج سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه از استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان می‌گوید سالیانه حدود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه از اقتصاد استان کرمان خارج می‌شود که نشان از کوچک تر شدن اقتصاد استان در بلندمدت است.

حسین مهرابی صبح امروز شنبه – نهم اسفندماه – در مراسم افتتاحیه چهاردهمین سوپر مارکت مالی کشور در کرمان گفت: اگر برنامه ریزی سوپرمارکت مالی برای جلوگیری از خروج نیمی از این عدد در فرآیند دو ساله باشد، می‌تواند به توسعه صنایع کمک کند.

او با اشاره به اینکه در خارج از کشور برخلاف ایران روش‌های تامین مالی بسیار است گفت: در ایران عمدتا برای تامین مالی نگاه‌ها معطوف به بانک هاست که انتقادات زیادی نیز به آن وارد است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به توسعه نامتوازن در استان کرمان گفت: این استان از نبود صنایع کوچک رنج می برد و انتظار داریم به این حوزه توجه شود.

او اضافه کرد: در استان کرمان نیازمند تحرک بخشی به شرکت‌های دانش بنیان هستیم و تجربه نشان داده اگر قرار باشد، نقطه پرشی اتفاق افتد از طریق این شرکت‌هاست و ضریب نفوذ دانش در بسیاری از فعالیت‌ها پایین است.

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان پایین است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان هم در این مراسم با اشاره به ۲ مشکل عمده پیش روی توسعه در استان کرمان گفت: موضوع کمبود آب را حل کردیم و دیگر مشکل ما تامین مالی است.

به گزارش کرمان‌نو سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: بیش از ۹۰ درصد تامین مالی فعالان اقتصادی توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد و بازار سرمایه فعال نبوده است.

او با اشاره به اهمیت تامین مالی در حوزه اقتصاد گفت: اقتصاد مبتنی بر منابع است و سود معدن‌ها زیاد است که البته روزی تمام می‌شود و باید به سمت منابع تجدیدپذیر برویم.

طبیب زاده اضافه کرد: سهم شرکت‌های دانش‌بنیان پایین است و در مدیریت اموال متوازن کردن تامین مالی‌ها اهمیت دارد.

 فقط اوراق بدهی را راه‌حل توسعه صنایع نمی‌دانیم

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن هم در این مراسم گفت: با راه‌اندازی سوپرمارکت مالی در کرمان می‌توان دست صاحبان منابع را در دست فعالان اقتصادی گذاشت و از طریق طرح‌های مشارکتی پروژه‌های بزرگ اجرا کرد.

در این آیین محمودرضا خواجه نصیری گفت که ما فقط اوراق بدهی را راه‌حل توسعه صنایع نمی‌دانیم و می‌توانیم شرایط انجام پروژه‌های مشارکتی بدون دغدغه را ایجاد می‌کنیم.

او افزود:‌ راه اندازی سوپرمارکت مالی در کرمان محدود به چند فرصت روتین مانند بورس، تامین مالی اوراق بدهی، ارائه خدمات بانکی و بیمه ای نیست، مزیت‌های پنهان فراوان دارد که دست متخصصان و مسوولان شهر را می‌بوسد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65641
1 نظر
  1. بهروز می گوید

    بسیار هم عالی
    به امید رشد هرچه بیشتر اقتصاد و توسعه اقتصادی در شهرمان کرمان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.