آغاز عملیات اجرایی ۵۷ پروژه منابع طبیعی جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته منابع طبیعی خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ۵۷ طرح آبخیزداری، مرتع داری، بیابان زدایی و جنگل‌کاری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در جنوب کرمان اجرایی و به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه از مجموع ۵۷ طرح، ۴۰ طرح به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۷ طرح نیز آغاز می‌شود تصریح کرد: بیش از ۳ هزار خانوار در ۷ شهرستان جنوبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند و زمینه اشتغال برای ۶۷۷ نفر نیز فراهم می‌شود.

احمدی با اشاره به توصیه‌ها و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بیان کرد: عمده پروژه‌هایی که در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، در مسیر تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  است.

او گفت: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری، نظیر بند‌های سنگی-ملاتی و خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی، شامل احداث هلالی آبگیر توام با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع هستند.

«همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی»؛ شعار هفته منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان ۷ شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی برای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

احمدی در پایان شعار امسال هفته منابع طبیعی را ” همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی” عنوان کرد و گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای استفاده از توان و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی، جوامع محلی، منابع طبیعی نشینان و سایر اقشار و آحاد جامعه برای فرهنگ‌سازی در زمینه نگهداری از سرمایه‌های طبیعی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65888
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.