وزیر نیرو: پیگیر انتقال آب به کرمان از خارج استان هستیم| اجرای خرسان قطعی شد؟

وزیر نیرو بر انتقال آب از خارج از استان به کرمان تاکید کرد.

رضا اردکانیان امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد گفته یکی دیگر از اقداماتی که بر عهده دولت است، انتقال آب از خارج استان به استان‌های یزد و کرمان است که این مهم در حال پیگیری بوده، مطالعات آن انجام شده و به دنبال فراهم‌کردن ساز و کارهای مالی برای آبرسانی هستیم.

اگرچه او از طرح انتقال آب مدنظرش نام نبرده اما به نظر می‌رسد منظور اردکانیان طرح انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری (طرح انتقال آب خرسان) است.

در این طرح قرار است آب به استان‌های اصفهان، یزد و کرمان منتقل شود. پیش از این طرح انتقال آب از بهشت‌آباد قرار بود مشکل آب این سه استان را حل کند که به دلیل مخالفت‌های گسترده خوزستانی‌ها، این طرح متوقف شد و درخواست‌های نمایندگان کرمان در مجلس برای تکمیل این طرح هم به جایی نرسید.

طرح انتقال آب خرسان هم البته کم مخالف ندارد. چندی پیش مدیر انجمن زیست محیطی دیده بان جلگه سبز خوزستان اصلی‌ترین دلایل مخالفت فعالان محیط زیست با طرح سد خرسان ۳ را اجرای یک طرح جدید بر روی سرشاخه‌های کارون عنوان کرد که باعث کاهش هرچه بیشتر آورد و دبی این رودخانه و تشدید مشکلات آن می‌شود.

حال باید دید آیا طرح انتقال آب خارج از استانی به کرمان اجرایی می‌شود یا باز هم زور مخالفان به دولت و وزارت نیرو می‌چربد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66110
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.