افتتاح کارخانه کنسانتره مس به‌زودی در منطقه محروم رمشک

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: فاز اول کارخانه کنسانتره مس در منطقه رمشک با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس، آماده افتتاح است.

به گزارش کرمان نو، مسلم مروجی فرد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، در بازدید از کارخانه مس رمشک گفت: این بازدید پیرو دستور استاندار کرمان در جلسه رفع موانع تولید که هفته گذشته با حضور او در خصوص حل مشکلات کارخانه فرآوری مس در رمشک برگزار شده بود، انجام شد.

او افزود: در بازدید از روند اجرایی و فعالیت فاز اول و همچنین عملیات ساخت فاز دوم کارخانه، موانع و مشکلات پیش روی طرح برای فعال سازی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

مروجی فرد تصریح کرد: با توجه به محرومیت منطقه رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج و نیاز به توسعه پایدار، اشتغال زایی در منطقه و براساس شعار سال که به فرموده رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها است، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برای کمک به این واحد فرآوری معدنی با نگاه مثبت، تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

او افزود: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال، اشتغال زایی مستقیم ۷۰ نفری و ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره مس، آماده افتتاح است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: به همت سرمایه گذار، عملیات ساخت فاز دوم کارخانه مس رمشک نیز با سرمایه مورد نیاز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال ۱۵۰ نفر و ظرفیت ۱۰ هزار تن شروع شده است.

او به همراه مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان، شهسواری فرماندار قلعه گنج و کارشناسان و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اداره کل محیط زیست کرمان و بخشدار چاه دادخدا از روند اجرایی در معدن و کارخانه کنسانتره مس در منطقه محروم رمشک در شهرستان قلعه گنج بازدید کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68455
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.