منافع برخی، مانع ورود به مبارزه با قاچاق است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در بسیاری از موارد قاچاق خرد و کلان، متولیان مبارزه خودشان منافعی دارند و به همین جهت در مبارزه ورود نمی کنند.

به گزارش کرمان نو، سیدمهدی قویدل صبح امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: قاچاق جرم پیچیده ای است که ناشی از قدرت و در مواردی تبانی یقه سفیدها با نخبگان سیاسی و اقتصادی در جامعه صورت می گیرد.

وی افزود: مبارزه با قاچاق مربوط به سیاست ها، کنترل مرزها و … است و باید در استان کرمان با هماهنگی و رفع خلاءهای قانونی و اجرایی کار را دنبال کنیم.

قویدل تصریح کرد: در بسیاری از موارد قاچاق خرد و کلان، متولیان مبارزه خودشان منافعی دارند و به همین جهت در مبارزه ورود نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مسئله مهمی است، گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث تولید، باید حمایت از تولید یکی از اولویت های ما باشد.

به گزارش ایسنا، “نادر ملائی” دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه در پیشگیری خیلی ضعیف عمل شده و صبر کردیم اتفاقاتی بیفتد و حالا می خواهیم مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت کار ما تولید داخلی است و باید به این سمت برویم که در مبارزه با قاچاق کالا، اولویت ما حمایت از تولید ملی باشد، افزود: مقام معظم رهبری هرساله مسائل اقتصادی را در شعار سال اعلام می کنند اما در این حوزه ها هنوز به مقصد نرسیده ایم.

ملائی تصریح کرد: تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی به معنای قوی کردن اقتصاد است؛ اینکه اتکاء به نفت از اقتصاد ما رخت بربندد.

وی بیان کرد: با دست خالی نمی شود کار کرد و لازم است دستگاه های مختلف برای مبارزه با قاچاق همکاری داشته باشند.

همچنین”ارسلان میری” مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: درصد بالایی از پرونده های قاچاق کالا و ارز در سال گذشته در تعزیرات مختومه شده که در سال قبل تعداد پرونده ها کاهش داشته و بیش از 361 میلیارد ریال وصولی در این زمینه داشته ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69358
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.