رشد ۹۵ درصدی کشف پرونده‌های کلان قاچاق در استان کرمان

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: کشف پرونده های کلان قاچاق در استان کرمان در سال ۹۹ رشد حدود ۹۵ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ میرحبیبی صبح امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان کرمان در سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته ات.

وی افزود: همچنین کشف پرونده های کلان قاچاق رشد حدود ۹۵ درصدی را نشان می دهد و باندهای متلاشی شده نسبت به سال ۹۸ میزان ۱۵ درصد افزایش داشته است.

میرحبیبی تصریح کرد: تعداد باندهای سازمان یافته قاچاق که در سال گذشته در استان کرمان منهدم شد، در تاریخ مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سابقه نداشت.

حمید شمس الدینی دبیر سابق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: کرمان دغدغه های امنیتی زیادی در منطقه دارد که یکی از آنها قاچاق است که شامل قاچاق انسان، کالا، مواد مخدر و … می شود و لازم است هماهنگی و انسجام ویژه ای در مقابله با این موارد داشته باشیم.

وی افزود: ساختار دیده شده برای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضعیف است و لازم است این نقیصه حداقل در استان کرمان حل شود.

شمس الدینی تصریح کرد: در سال گذشته کمیسیون عملکرد خوبی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته و تقویت ایست و بازرسی ها در شرق و شمال استان در سال جاری صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق دام، پلاک کوبی دام در استان کرمان از برنامه عقب بود که در جلسه قبل کمیسیون مقرر شد طی یک ماه این کار به ۳۰ درصد در دام سبک و در دام سنگین در حوزه های صنعتی به ۹۰ درصد برسد.

همچنین “عباس سعیدی” رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه اظهار کرد: هویت گذاری دام سبک از سال ۹۷ در استان آغاز شده و به دلیل مشکلات به خوبی پیش نرفت اما با کمک گرفتن از نهادهای مربوطه و انجام کار در حال حاضر آمار روزانه پلاک کوبی دام سبک را در شهرستان ها داریم و استان کرمان بین رتبه های ۵ تا ۱۰ کشور را در این زمینه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود کار پلاک کوبی دام سبک در استان کرمان در سال جاری به اتمام برسد و دام سنگین نیز انجام شده است. ضمن اینکه قیمت پلاک یکی از مشکلات است که نرخ ها هفتگی تغییر می کند.

سعیدی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال ۱۱۰ هزار راس دام سبک در استان پلاک کوبی شده، افزود: درصد پلاک کوبی تاکنون ۲۸ تا ۳۰ درصد است.

گفتنی است، در این جلسه “نادر ملائی” به عنوان سرپرست دبیری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان منصوب و از خدمات حمید شمس الدینی تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69362
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.