رییس سازمان مدیریت: ۳۴۷ پروژه اولویت‌دار در کرمان تعریف شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۳۴۷ پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی برای سال ۱۴۰۰ را تاکنون تعریف و جمع بندی کردیم که برای تصویب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

به گزارش کرمان نو، جعفر رودری روز شنبه در سومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: اجرای این طرح ها به لحاظ اشتغال و تولید برای استان دارای اهمیت هستند.

وی عنوان کرد: ترکیب کلی این طرح ها از جمله ۱۸ پروژه جهش تولید، ۳۱ طرح نیپا، ۱۸۰ پروژه پیشنهادی دستگاه ها و ۱۳۲ طرح مربوط به ۱۹ معین اقتصادی استان کرمان بودند.

رودری با بیان اینکه پنج معین باوجود پیگیری ها پروژه های خود را اجرا نکردند اظهار داشت: ترکیب ۵۸ پروژه جدید توسط معین ها و مابقی ادامه سال قبل هستند که انتظار داریم تعداد این طرح‌ها افزایش یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۲۳۷ پروژه پیشنهادی در سال ۹۹ داشتیم که ۱۳۹ مورد به اهداف خود رسیدند و ۲۷ پروژه تعیین تکلیف نشدند و امسال جزو پیشنهادات نیستند و ۶۷ پروژه ناتمام نیز به سال جدید منتقل شد.

وی یادآور شد: پروژه های شهرستانی به امضای استاندار رسید و به فرمانداران ابلاغ شده که پیشنهاد می‌شود ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستانی پروژه های اولویت دار را مشخص و تا پایان اردیبهشت ماه جمع بندی و اعلام کنند.

وی با اشاره به برش استانی پروژه های ملی گفت: مدیران تا پایان اردیبهشت فرصت پیگیری دارند و امروز پروژه های ملی به استان کرمان از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد که کار مدیران را مشخص کرده است.

رودری ادامه داد: این طرح ها به بیش از ۹۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که ۶۰ درصد آن انجام شده و پیشرفت این طرح ها ۴۳ درصد است.

وی افزود: تعداد ۳۴۷ پروژه اولویت‌دار نیاز به منابع سرمایه گذاری ارزی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار ارز نیاز دارند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان تصریح کرد: در این خصوص برای اجرای پروژه پتروشیمی بافت به ۶۵۰ میلیون دلار و همچنین برای پالایشگاه پلاسمای خون و کنستانتره گهرزمین جمعا ۱۸۵ میلیون دلار است.

وی گفت: این طرح ها ۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می کنند لذا به لحاظ تولید و سرمایه گذاری برای استان دارای اهمیت هستند و همچنین تعدادی از ۲۷ پروژه رها شده، مهم هستند که باید تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70153
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.