استان کرمان سهم بزرگ و ماندگاری در بازسازی عتبات عالیات دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: سهم استان کرمان در توسعه و بازسازی عتبات، سهمی بزرگ و ماندگار است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با تشکر از تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات به ویژه ستاد استان کرمان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط صدام، برنامه‌ها و پیشنهادات بسیار خوبی برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه توسط این ستاد عملیاتی شد.

وی افزود: نگاه اعتقادی ما به اماکن مقدسه در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین سابقه‌ی چند صد ساله دارد و در طول تاریخ هر وقت اعتاب مقدسه آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی داشتهند، ایرانی‌ها نقش مهمی در این اماکن که ائمه شیعه در آن ها دفن هستند، ایفا کرده‌اند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: عتبات همواره نقطه‌ی اتکا و زیارتگاه شیعیان و در ادوار مختلف با همه‌ی فراز و نشیب‌ها، زیارت این مکان‌ها اولویت اول مردم ایران بوده و در طول سالیان گذشته اجداد ما یا با حضور در عتبات و پرداخت نذورات و یا از راه دور با ارسال مصالح در امر توسعه و بازسازی عتبات مشارکت داشته‌اند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: بعد از سقوط صدام شرایطی فراهم شد که ایرانیان با همه‌ی ظرفیت فنی و مهندسی و با احساسات و عواطف عمیق اعتقادی به بحث بازسازی و توسعه عتبات ورود کنند و با اقدامات خود برگ درخشانی در تاریخ به نمایش بگذارند که از محضر و دید هیچ زائری پنهان نباشد.

وی نقش کرمانی ها در این مهم را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: سهم استان کرمان در توسعه و بازسازی عتبات، سهمی بزرگ و ماندگار است.

رییس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات استان کرمان با اشاره به شبهاتی که در این رابطه در جامعه مطرح می‌شود، گفت: یک نگاه انتقادی، نگاه وهابیت به این موضوع است که آن‌ها اصلا اعتقادی به بازسازی قبور انبیاء و ائمه و معصومین ندارند و نگاه مقابل آن معتقد است که این مکان‌ها با حفظ برجستگی‌هایی باید کانون معنویت و زیارت باشند و متناسب با مراجعات مردم، بازسازی و ظرفیتی فراهم شود که مردم در این بستر معنوی، ضمن زیارت به دعا و نیایش بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات استان کرمان، وی تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند امروز مردم نیازمندی‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه شود، در حالی‌که هزینه‌ی بازسازی و توسعه عتبات هم توسط همین مردم تامین می‌شود و دولت‌ها هیچ نقشی ندارند؛ کما اینکه ممکن است یک فرد خیّر خواهان ساخت مدرسه یا بیمارستان و دیگری خواهان کمک در ساخت مکانی معنوی باشد.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: خدای متعال راه‌های خیر بسیاری مقابل بندگانش گشوده و آن‎ها را مخیر گذاشته که راه مورد نظر خود را انتخاب نمایند؛ ضمن آن‌که وقتی کسی مبلغی را برای نیت خاصی نذر و هزینه می‌کند، نمی‌توان آن را در راه و جای دیگری صرف نمود.

وی یادآور شد: همان‌گونه که مردم به غذای جسم نیاز دارند، به غذای روح هم نیازمند هستند و آن‌چه در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه صورت می‌پذیرد، همان غذای معنوی روح است که موجب هدایت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اقدامات چشمگیر ستاد بازسازی عتبات افزود: به‌کارگیری مهندسی نوین و تلفیق آن با هنرهای سنتی، دستاورهای بزرگی در پی داشته و می‌توان ادعا کرد کارهای انجام شده فراتر از محاسبات مادی است و کارهایی که ستاد عتبات کرمان در کربلا و کاظمین انجام داده، در تاریخ ماندگار بوده و برگ برنده‌ای برای استان کرمان است.

امام جمعه کرمان حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی برجسته و استثنایی در رأس ستاد بازسازی عتبات و به‌عنوان بنیانگذار این ستاد را نقطه‌ی قوت این مجموعه دانست و افزود: شهید سلیمانی که همه‌ی وجودش خیرات و برکات بود، هم در صحنه‌ی جنگ و درگیری موفق شد چند کشور را از شر داعش نجات دهد و هم با ورود به بحث بازسازی و توسعه عتبات توانست سهمی ماندگار از این کار معنوی را به خود اختصاص دهد.

وی “پویش نذر هر ایرانی ۵۰۰۰ تومان برای بازسازی عتبات” را بسیار خردمندانه برشمرد و گفت: هر خانواده می‌تواند به تعداد افراد خانوار و حتی عزیزان مرحوم، در این پویش شرکت کند و سهمی ماندگار داشته باشد.

علیدادی سلیمانی از رسانه‌ها و تریبون داران درخواست کرد به رونق این پویش کمک کنند و افزود: همه‌ی مبالغ اهدایی توسط مردم، صرف خرید مصالح از داخل کشور و رونق چرخه‌ی اقتصاد شده که جای قدردانی دارد.

گفتنی است: شماره کارت بانک رسالت ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۲۸۸۶۶ و بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۸۵۷۴۹۲۴۷ متعلق به ستاد بازسازی عتبات استان کرمان برای واریز نذورات و هدایای نقدی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70545
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.