پارسال۸۰۰ پرونده توسط کارشناسان رسمی دادگستری کرمان رسیدگی شد

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان از رسیدگی ۸۰۰ پرونده طی سال گذشته توسط کارشناسان این مرکز خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، عباس دلفاردی افزود: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان علاوه بر خدمات کارشناسی به محاکم قضایی، سال گذشته یک هزار خدمت کارشناسی به دستگاه های دولتی، نهادها، شرکت ها و اشخاص ارائه کرده است.

وی تعداد کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و خدمات کارشناسی کارشناسان را در ۴۲ رشته برشمرد.

دلفاردی به گسترده بودن استان کرمان و همچنین تعدد محاکم قضایی و آمار ورودی پرونده های این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این موارد روز به روز نیاز بیشتری به کارشناسان مجرب در رشته های مختلف ایجاد شده لذا قوه قضاییه اقدام به برگزاری آزمون کارشناسی در بیش از ۴۲ رشته در سطح کشور کرده است.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمان افزود: بیش از ۳۰۰ نفر داوطلب در این آزمون کتبی حد نصاب نمره  لازم را کسب و به مرحله مصاحبه و گزینش راه یافتند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته تمامی امور مرکز در تهران ارایه شده بود، گفت: با دستور ویژه رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیشترین اقدامات در حوزه کارشناسان از جمله برگزاری مصاحبه به استان ها واگذار شده است.

دلفاردی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آزمون مصاحبه به مدت سه روز در نوبت صبح و عصر از پنجم  تا هفتم خرداد ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حضور اساتید تخصصی و عمومی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ نفر داوطلب در این مرحله از مصاحبه جهت پذیرش در امر کارشناسی رسمی دادگستری استان کرمان شرکت نمودند که امسال بر اساس نیاز منطقه پذیرش دوره کارشناسی در دستور کار است.

دلفاردی اظهار داشت: داوطلبانی که پس از انجام مراحل قانونی قبول شده اند به مرحله کارآموزی معرفی و پس از گذراندن این دوره به جمع کارشناسان رسمی مرکز دادگستری استان کرمان اضافه می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71514
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.