تحقق سازش در ۱۱ پرونده محکوم به قتل در کرمان

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کرمان از تحقق سازش در ۱۱ پرونده محکوم به قتل طی پنج ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مهدی تقی‌زاده در تشریح این خبر افزود: طی پنج ماه ابتدای سال جاری با همت و تلاش شوراهای حل اختلاف این استان، ۲۷ هزار و ۶۳۴ پرونده به مصالحه ختم شده و در این رابطه باید توجه داشت که نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح، ۴۳ درصد است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان، اظهار داشت: یک هزار و ۴۰۷ عضو و دبیر در این شوراها فعالیت دارند که در راستای نیل به صلح و سازش تلاش می کنند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف علاوه بر وساطت در امر صلح و سازش در آزادی زندانیان نیز نقش مهمی را ایفا کرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه طی پنج ماه امسال در ۱۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان، یک هزار و ۱۸۰ پرونده منجر به سازش شده و ۲۳۷ زندانی با مدد و کمک این نهاد، از زندان های استان کرمان آزاد شده و به جمع خانواده های خود بازگشته اند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کرمان در ادامه با اشاره به عملکرد شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف این استان افزود: طی پنج ماه گذشته ۱۴ هزار و ۹۸۸ پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان وارد و ۱۵ هزار و ۵۶۵ پرونده مختومه شده که از این تعداد سه هزار و ۹۴ پرونده منجر به سازش شده است.

تقی‌زاده افزود: هشت هزار و ۸۹۸ پرونده موجودی ابتدای سال برای رسیدگی به شعب اجرای احکام ارجاع داده شده که براساس رسیدگی های انجام شده، کاهش ۶ درصدی موجودی را به همراه داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96370
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.