مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان اعلام کرد


راه‌اندازی سمن‌سرا در یکی از اماکن تاریخی کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به راه‌اندازی سمن‌سرا در یکی از اماکن تاریخی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: مکانی به عنوان سمن‌سرا به تشکل‌ها و سمن‌های مردم نهاد این استان اختصاص می‌یابد تا بخشی از وظایف و اختیارات میراث فرهنگی به آنها واگذار شود و آنها یاریگر این اداره‌کل در انجام موثر فعالیت‌ها و ماموریت‌ها باشند.

به گزارش کرمان نو، فریدون فعالی در نشست با انجمن‌های مردم‌نهاد میراث‌فرهنگی با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم در حفظ آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که دغدغه میراث‌فرهنگی را دارند با ارائه راهکارهای مناسب و عملی این اداره‌کل را در این زمینه همراهی کنند.

وی افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد با همکاری میراث فرهنگی می‌توانند در شهرستان‌ها و به طور خاص در مناطق مختلف باعث جلب مشارکت مردم شده و این مناطق را معرفی و در احیای آثار تاریخی آنها نقش مهمی ایفا کنند.

فعالی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تشکل‌های مردم‌نهاد برای حفاظت از میراث‌فرهنگی و حفظ ارزش‌های بافت تاریخی کرمان به خوبی وارد عمل شده اند، بیان کرد: هرگونه حفاظت از بافت تاریخی نیازمند همکاری تشکل‌های مردمی، کارشناسان و متولیان امر است که در این زمینه تشکل‌ها به عنوان نماینده جامعه مردمی نقش موثری را ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید به نگاه ویژه شهرداری در احیای بافت تاریخی شهر کرمان اظهار کرد: بافت تاریخی کرمان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد که شهرداری کرمان برای رونق بخشیدن به این ظرفیت سیاست اجرای پیاده‌راه فرهنگ و هنر در برخی از خیابان‌های کرمان را در دستور کار قرار داده که هم‌اکنون این طرح در خیابان گلبازخان کرمان به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه انجمن‌ها در حیطه کاری خود برنامه‌ریزی لازم داشته باشند، خاطرنشان کرد: سمن‌ها برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی تشکل‌ها با همکاری این اداره‌کل، پویاساختن و آگاهی‌دادن به جوامع محلی در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکیل جلسات ماهانه با مدیران و مسوولان مرتبط با این سه حوزه و….را در اولویت کاری قرار دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71613
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.