شکراللهی: کشاورزان در جنوب کرمان وضعیت بحرانی را پشت سر می‌گذارند

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی به قدری پایین است که کشاورزان انگیزه‌ای برای برداشت محصولات خود ندارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، منصور شکراللهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: چهار و نیم میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور در جنوب استان کرمان تولید می‌شود و کشاورزان جنوب استان ماه‌ها با وجود محدودیت جدی منابع آبی مشکلات در تامین نهاده‌های کشاورزی و رکود ناشی از کرونا و تحریم تلاش کردند تا محصولات کشاورزی را روانه بازار کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما علی‌رغم تلاش آنها نه محصولات روانه بازار شد و نه نانی بر سر سفره کشاورزان رفت. در بازدیدی که اعضای کمیسیون کشاورزی از منطقه داشتند وضعیت کشاورزان را مشاهده کردند. امسال نیز وضعیت کشاورزان ما بحرانی است.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی به قدری پایین بود که حتی محصولات خود را برداشت نکردند و انگیزه‌ای برای این کار ندارند. کشاورزی یکی از درآمدهای هستی مردم جنوب کرمان است. کشاورزان ما بدهکاران بانک هستند و بانک‌ها نیز اکنون به آنها فشار می‌آورند. از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم تا همراهی لازم را برای حل مشکلات کشاورزان داشته باشند.

شکراللهی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی معلمان نهضتی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71617
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.