رئیس علوم پزشکی جیرفت:


تبلیغات انتخاباتی به سمت فضای مجازی سوق داده شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تبلیغات انتخابات شورا و ریاست جمهوری به سمت فضای مجازی سوق داده شوند و از تجمعات در فضای بسته خودداری شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، اصغر مکارم روز چهارشنبه در نشست ستادکرونای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: برنامه های انتخاباتی در صورت حضوری بودن در فضای باز و با حفظ رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دیگر دستورالعمل های بهداشتی برگزار شوند.

وی بر مشارکت هوشمندانه مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: با حضور آگاهانه در انتخابات از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

مکارم  با بیان اینکه در ماه جاری ۲ انتخابات سرنوشت ساز پیش رو داریم، بر مشارکت بیشتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تاکید کرد.

وی اظهار داشت: دشمن با ناامید کردن مردم دنبال دلسردی و کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو است لذا همه هوشیار باشند تا شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مقام معظم رهبری تاکید زیادی برای مشارکت مردم در انتخابات داشته اند از این رو ما به عنوان قشر فرهیخته جامعه وظیفه داریم تا در انتخابات مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: هیچکس حق اجازه از امکانات دولتی را برای تبلیغ ندارد و واحدهای نظارتی دانشگاه بر این موضوع نظارت می کنند.

مکارم به شیوع ویروس کرونا در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس در منطقه جنوب کرمان تا کنون ۹ هزار و ۳۱۷ مورد مثبت کرونا در این منطقه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد کل موارد مثبت کرونای منطقه جنوب کرمان در پیک اخیر رقم خورده است، افزود: دور همی خانوادگی، استفاده از سیستم سرمایشی، هم مرزی استان های با وضعیت قرمزهرمزگان و سیستان و بلوچستان، تردد کامیون های حمل بار محصولات کشاورزی و تردد به مناطق ییلاقی را از جمله موارد افزایش چرخه ویروس کرونا در جنوب کرمان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تعطیلات پیش رو اشاره کرد و از فرمانداران، مجموعه دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و سپاه هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای ایجاد محدودیت های ورود و خروج شهرها درخواست همکاری کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان جیرفت قرمز است، گفت: شرایط قرمز سبب تعطیلی اصناف و ایجاد محدودیت می شود از این رو بهترین راه پیشگیری است.

مکارم  افزود: مردم با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در تجمعات و توجه به چرخه سیستم سرمایشی منازل از انتشار بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

وی  وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در جنوب کرمان مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: متاسفانه با وجود اطلاع رسانی ها هنوز شاهد برگزاری مراسم های عزا و عروسی هستیم که این موضوع سبب افزایش چرخه ویروس کرونا می شود.

مکارم اظهار داشت: ۹۰ درصد مرگ ‌ومیرهای منطقه جنوب مربوط به افراد سن بالا و دارای بیماری زمینه ای بوده است که با انجام واکسیناسیون این گروه های پرخطر در مقابل ویروس کرونا ایمن می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای ایمنی کامل نیست، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۶ درصد کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و ۸۶ درصد افراد بالای ۸۰ سال در منطقه جنوب کرمان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مکارم  افزود: هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در حال انجام بوده که تا پایان خرداد ماه سال جاری واکسیناسیون بیماران حاد انجام می شود.

وی ادامه داد: با ورود واکسن ایرانی وضعیت واکسیناسیون بهتر می شود لذا امیدواریم تا پایان سال جاری یا سال آینده در سطح کشور شاهد واکسیناسیون سراسری باشیم.

مکارم بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را مراقبت و پیشگیری عنوان کرد و گفت: کرونا رحم و شوخی ندارد.

وی به پیگیری های انجام شده برای تکمیل امکانات زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: هیچ مشکلی در زمینه زیرساخت های بهداشتی و درمانی نداریم و به اندازه کافی تخت ای سی یو و اکسیژن برای شرایط عادی ایجاد شده است.

مکارم  با بیان اینکه آمپول رمدسیویر یکی از داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تهیه این دارو بیش از چهار و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71798
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.