مدیرکل میراث فرهنگی اعلام کرد:


۲۸۲ هزار دلار صادرات چمدانی صنایع‌دستی کرمان در سال گذشته

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در سال گذشته ۲۸۲ هزار دلار صنایع‌دستی این استان به صورت چمدانی صادر شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا،  فریدون فعالی در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در کرمان به صادرات 10 هزار مترمربع گلیم به ارزش یک‌ونیم میلیون دلار از مبادی گمرکی کشور در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: سالانه 20 هزار مترمربع گلیم به ارزش ۶۰ میلیارد تومان و ۵۰۰ هزار قطعه حصیر به ارزش ۲۵ میلیارد تومان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون قطعه سنگ‌قیمتی و نیمه‌قیمتی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در استان کرمان تولید می‌شود، افزود: صادارت صنایع‌دستی استان از مبادی گمرکی مختلف انجام می‌شود که باید این آمار در صادرات استان کرمان ثبت و ضبط شود.

فعالی تصریح کرد: تولیدات صنایع‌دستی استان اغلب ناشناخته است و باید با برندسازی و تبلیغات محصولات هنرمندان را به مردم دنیا بشناسانیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در ۱۰۰ رشته مشغول به فعالیت هستند، گفت: پرونده شهرهای کرمان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی، شهربابک شهر ملی فیروزه‌، قلعه‌گنج شهر ملی حصیربافی، راین شهر ملی چاقوسازی و راور شهر ملی فرش تهیه شده که توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال بررسی است تا هر چه زودتر به ثبت ملی برسد.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم زنجیره ارزش و تولید محصولات صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی در داخل استان انجام شود.

فعالی افزود: خانه اوشیدری کرمان با اعتبار یک میلیارد تومان در حال مرمت برای تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی است و بازار قلعه محمود نیز برای حضور هنرمندان در حال راه‌اندازی است.

وی تاکید کرد: باید با برگزاری جلسات و دیدار مختلف با هنرمندان صنایع‌دستی، دغدغه‌های این هنرمندان را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم.

گفتنی است، آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور برخی از مسئولان و فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی کرمان برگزار و از تعدادی هنرمندان شاخص و پیشکسوت هنرهای دستی تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72432
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.