بخش خدمات همچنان نامرئی است

با وجود اینکه در سند آمایش سرزمین استان قید شده که بیشترین سیاستگذاری ها در بخش خدمات و صنعت باشد، تمرکز پروژه های اقتصاد مقاومتی استان صرفا در بخش صنعت است.

بخش خدمات همچنان در استان دیده نمی شود .

با وجود اینکه در سند آمایش سرزمین استان قید شده که بیشترین سیاستگذاری ها در بخش خدمات و صنعت باشد، تمرکز پروژه های اقتصاد مقاومتی استان صرفا در بخش صنعت است؛ به طوری که حوزه خدمات در چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی مقاومتی در بخش سایر موارد دیده شد.

هدف استان رسیدن به رشد اقتصادی 4 درصد در سال جاری است.

هدفی که لازمه آن ایجاد سرمایه گذاری هایی است که 45 هزار فرصت شغلی ایجاد میکند.

12 هزار شغل آن اما از طریق تعریف 646 پروژه اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.

بنا به گفته جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان مجموعا 646 پروژه به تصویب رسیده که 18 مورد در بخش جهش تولید، 199 پروژه پیشنهادی دستگاه‌ها،197 مورد پروژه های شهرستانی و 213 مورد هم پروژه های معین توسعه و تفاهم نامه‌ای صمت است.

مجموع اعتبار مورد نیاز برای 646 پروژه 137 هزار میلیارد تومان از منابع ریالی و 2 میلیارد و 285 میلیون دلار از منابع ارزی است.

اگر چه میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها به 45 درصد هم نرسیده است اما این جلسه هدف 85 درصد را برای پیشرفت فیزیکی این پروژه ها در سال جاری قرار دارد.

نکته جالب اما تعریف 213 مورد از پروژه ها برای معین های اقتصادی است که حالا 4معین اصلی آن حتی برنامه هایشان را هم ارائه ندادند.

بنا به گفته رودری 4معین بنیاد مستضعفان، جهان فولاد گل گهر ، جهاد نصر و شرکت مس سرچشمه برنامه‌هایشان را برای سال 1400 ارائه ندادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73183
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.