پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی

فرماندار ریگان اعلام کرد که پرداخت تسهیلات کم‌بهره یک میلیارد ریالی ساخت مسکن روستایی مربوط به امسال در این شهرستان محروم بزودی آغاز خواهد شد. به گفته وی ۲۰ میلیون تومان از این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بلاعوض خواهد بود.

به گزارش کرمان نو، به نقل از ایرنا، امین باقری افزود: این تسهیلات توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد. 

باقری گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان ریگان در پهنه‌بندی خطر زیاد زلزله دولت عزم جدی برای ساخت مسکن و ایمن سازی واحدهای مسکونی دارد که این مهم توسط بنیاد مسکن انجام می شود.

باقری عنوان کرد: از زمان زلزله بزرگ سال ۸۲ تاکنون در شهرستان ریگان ۱۶ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

وی درجه شهرستان را از لحاظ محرومیت ۹ اعلام و بیان کرد: پرداخت ۶۰۰ فقره کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام روستایی در سال گذشته انجام شد که این امر امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته باقری طی هفت سال اخیر  بیش از سه هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات بهسازی و بازسازی مسکن به متقاضیان شهرستان پرداخت شده است.
فرماندار ریگان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰۰ واحد مسکن محرومان شهرستان با پرداخت بلاعوض ۲۵۰ میلیون ریالی تکمیل و تحویل قشر آسیب پذیر شهرستان شد.

باقری اعلام کرد که در مجموع حدود ۷۰۰ فقره تسهیلات بازسازی سیل و زلزله در شهرستان ریگان پرداخت شده است.
به گفته وی در روستاهای سیل زده حسین آباد دامداری، هدایت آباد دهرضا و همت آباد گلمحمد از محل تسهیلات بازسازی طی ۲مرحله در مجموع ۳۶ واحد مسکونی آسیب دیده ساخته شده است.

شهرستان محروم ریگان با ۳۰۲ روستا در قالب ۲ بخش و چهار شهر ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۸۵ کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73296
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.