لایحه استخدامی و تامین امنیت شغلی دهیاران

معاون دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور گفت: بیش از ۳۵۰ هزار نیرو در شهرداری‌های کشور وجود دارد که از این میزان سازمان اداری استخدامی ۱۲۰ هزار نفر را به رسمیت می شناسد

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی قربانی اضافه کرد: لایحه تبدیل وضعیت دهیاران نیز در انتظار مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: هشت سال است مجوزی برای استخدام در شهرداری ها و دهیاری ها ندادیم و استخدامی‌ها به صورت غیر قانونی و یا به اجبار بوده، زیرا ظرفیت قانونی ندارد.

او بیان داشت: ۳۷ هزار و ۱۷۳ مجوز دهیاری در کشور صادر شده که در روستای بالای ۲۰ خانوار تاسیس می شود و این آمار تا پایان دولت به نزدیک ۴۰ هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: دهیار را نمی‌توان استخدام کرد اما می‌توان به عنوان پست تلقی شود زیرا در این خصوص چارت سازمانی وجود ندارد.

آیین‌نامه استخدامی برای تامین امنیت شغلی دهیاران تدوین شد

معاون دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی را برای تامین امنیت شغلی دهیاران تدوین کردیم، طی ۲ سال گذشته چارت تشکیلاتی تعیین کردیم که هفته آینده در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود و دولت آن را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه هرکسی پیشنهادی بهتر از این دارد نیز استقبال می‌کنیم اما امنیت شغلی باید پیشنهاد داشته‌ باشد، ادامه داد: همچنین بر این اساس در حوزه دهیاران پاره وقت کارمندان دولت نمی‌توانند، دهیار شوند که زمینه اشتغالزایی جدید فراهم شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73390
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.