شکار بی‌رویه حیات وحش، علت حمله حیوانات وحشی به مردم است

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کهنوج، با اشاره به تبعات شکار بی رویه در حیات وحش گفت: شکار بی رویه حیات وحش و تداخل منافع مردم و زیستگاه جانوران علت حمله حیوانات وحشی به مردم است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سعید محمودی گفت: نخستین بار است که پلنگ در محدوده شهرستان کهنوج گزارش و مشاهده شده است.

روز گذشته خبر حمله یک قلاده پلنگ در محدوده منطقه دهکهان شهرستان کهنوج به یک دامدار و زخمی شدن او در رسانه‌ها بازتاب داشت.

گفته شده دامدار شهرستان کهنوج در جست و جوی دام گمشده خود در منطقه کوهستانی دهکهان بوده که با حمله پلنگ مواجه و دچار مصدومیت می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کهنوج حال عمومی دامدار را مساعد توصیف کرد و توضیح داد: دامدار مصدوم برای مداوا به بیمارستان ۱۲ فروردین اعزام و اقدامات لازم برای درمان او انجام شد.

تبعات شکار بی‌رویه

محمودی با اشاره به تبعات شکار بی‌رویه در حیات وحش گفت: شکار بی‌رویه حیات وحش و تداخل منافع مردم و زیستگاه جانوران علت حمله حیوانات وحشی به مردم است.

وی نزدیک شدن حیوانات به محل زندگی انسان‌ها را به دلیل پیدا کردن غذا عنوان و بیان کرد: حیوانات وحشی دام‌ها را به عنوان غذای خود انتخاب می‌کنند.

به گفته محمودی طی یکسال گذشته این نخستین مورد حمله جانوران وحشی به مردم منطقه بوده که گزارش شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان کهنوج تنها نوع گونه حیات وحش منطقه کهنوج را خرس سیاه آسیایی عنوان کرد و گفت: برای اولین بار پلنگ ایرانی در تاریخ منطقه کهنوج گزارش شده است.
وی توصیه کرد: مردم از ورود به قلمرو حیوانات وحشی بپرهیزند و در صورت مواجهه با حیوانات وحشی از اقدام برای حمله یا قصد کشتن این حیوانات خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73404
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.