حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان برگزار می‌کند؛


نذر هنر زیر خیمه‌ی عاشورایی

خیمه هنر از دهه دوم ماه محرم تا ایام فاطمیه در استان کرمان برپا می‌شود و هنرمندان در گروه‌های مختلف هنری می‌توانند از این فرصت نذر فرهنگی خود را ادا کنند.

اکثر طرح، نقش‌ و برنامه‌های مذهبی که در گوش و کنار شهرمان می‌بینیم نذر فرهنگی است.

خیلی از هنرمندان به واسطه‌ی ارادتشان به ائمه نذر می‌کنند که یک اثر مذهبی تولید کنند اما کمتر کسی است که این موضوع را می‌داند.

حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان برای دومین سال متوالی خیمه هنر عاشورایی را برپا کرده است.

خیمه‌ای که به اعتقاد برگزارکنندگان، شرایط را برای هنرمندانی که قصد دارند تولیدی را در قالب نذر فرهنگی داشته باشند مهیا می‌کند.

۵ حوزه زیر مجموعه این خیمه شامل شعر، نمایش، فیلم، ادبیات پایداری و هنر تجسمی و موسیقی است.

تعداد زیادی از آثار هنرمندانی که سال گذشته در خیمه هنر حضور داشتند به صورت بیلبورد در شهر نصب شد و تعدادی هم در جشنواره‌ها رتبه کسب کرد.

تولید هشت اثر نمایشی

زیر این خیمه عاشورایی همچنین فضای آموزشی نیز برای علاقه مندان به هنر فراهم شده است.

مهدی بذرافشان معاون حوزه هنری استان کرمان با اشاره به تولید هشت اثر نمایشی در کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی حوزه هنری می‌گوید: از این تعداد تاکنون پنج اثر برای چاپ و تولید نمایش در نظر گرفته شده و کتاب مجموعه خاطرات طنز دفاع مقدس نیز از رزمندگان استان کرمان تهیه شده و در حال چاپ است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان هم در جمع خبرنگاران گفت: در خیمه هنر تصدی‌گری نمی‌کنیم بلکه تسهیل‌گر و راه‌انداز آن هستیم، زیرا با این روش هنرمندان بیشتری گردهم می‌آیند و به خلق آثار می‌پردازند.

مجتبی اسدی با بیان اینکه خیمه هنر فقط در ایام عزاداری برگزار نمی‌شود، افزود: در ایام عید و شادی هم شاهد راه‌اندازی خیمه هنر هستیم و در ایام عید غدیر نیز خیمه هنر برپا شد.

او با اشاره به فراگیری ویروس کرونا گفت: تصمیم داشتیم برنامه خیمه هنر را در فضای عمومی و خیابان اجرا کنیم که به دلیل محدودیت های فعلی کرونا قابل اجرا نیست، اما ظرفیت فضای مجازی نیز برای این رویداد حتما استفاده می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74773
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.