پوشش آبیاری مکانیزه زمین‌های کشاورزی جنوب کرمان به ۳۵ درصد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد: تجهیز زمین‌های کشاورزی هفت شهرستان جنوب استان به آبیاری نوین اینک به ۳۵ درصد رسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سعید برخوری روز یکشنبه در آیین بهره برداری طرح آبیاری تحت فشار باغ ۷۶ هکتاری امام رضا(ع) شهرستان عنبرآباد با حضور سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان، میانگین کشوری آبیاری تحت فشار را ۲۳ اعلام کرد و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان را جزو سازمان های پیشرو در این زمینه برشمرد.

وی اظهار داشت: امسال هفت هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی جنوب کرمان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

برخوری مجموع زمین های کشاورزی مجهز به آبیاری تحت فشار جنوب کرمان را بیش از ۹۰ هزار هکتار اعلام کرد و اجرای سیستم های ابیاری نوین را نیاز ضروری بخش کشاورزی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد نیز در این مراسم به بهره برداری از طرح آبیاری ۷۶ هکتاری عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

محسن طاهری با بیان اینکه اعتبار طرح های کشاورزی شهرستان عنبرآباد در زمینه آبیاری نوین را ۱۴ و نیم میلیارد تومان است افزود: طرح باغ امام رضا به نمایندگی از ۷۹۰ هکتار زمین کشاورزی شهرستان که به آبیاری نوین طی یک سال گذشته مجهز شده اند افتتاح شد.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد زمین های کشاورری عنبرآباد به آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

به گفته طاهری عنبرآباد مقام اول آبیاری تحت فشار منطقه جنوب کرمان را به خود اختصاص داده است.

شهرستان عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

شهرستان های جنوبی استان کرمان بویژه جیرفت از قطب های مهم و بزرگ کشاورزی استان و کشور به شمار می روند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75592
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.